söndag 3 juni 2012

La sysselsättning

Idag hade jag tänkt tvinga mig själv till att göra saker istället för att bara sitta still på denna hårda stolen framför datorn och slutligen bli rastlös. Tänkte jag ska bära ner veden som står i garaget, placera snyggt mot väggen och efter det tänkte jag att jag ska tömma kattlådan samt ta ut "pantsäckarna" som är fulla till garaget...
Sen blir det väl att jag senare i veckan ska tvätta upp sängkläderna och dylikt.
Hade i vilket fall som tänkt göra ett litet schema för mig själv så jag inte sitter och känner mig rastlös utan gör saker, är kreativ, sysselsätter mig själv med något och inte bara sitter och spelar Diablo III. Känns som om man kastar bort mycket tid när man spelar ibland, speciellt när det blir det enda man gjort i tre dagar, då känns det som ett slöseri även om det har varit kul och intensivt.

Men jag tror för att jag personligen ska kunna må bra så måste jag göra saker som är fysiska, trötta ut mig själv och under den tid som jag gör fysiska saker brukar jag inte tänka så mycket på det som är mindre bra i min vardag.

Så saker man kan sysselsätta sig med:
Fotografera ute i trädgården/ skogen/ katterna
Rita, antingen på papper eller i PS.
Skulptera med lera.
Måla miniatyrer.
Spela Diablo III.
Tvätta och leta efter lakan/sängkläder.
Allmänt städa här hemma. Kanske sortera om en hylla eller rensa i en gammal hylla.
Gå promenader.
Läsa böcker.
Kolla igenom anime, läs manga.
Söka efter fler jobb...
Organisera :)

Jag måste i vilket fall som sysselsätta mig själv med något, sen vad det är ska jag nog inte lägga för mycket vikt på, så länge jag gör någonting och försöker att inte lägga krav på mig själv så är det bra. Men kraven finns där redan, jag förväntar mig att man ska märka en skillnad varje dag när pojkvännen kommer hem, något ska vara förändrat till det bättre. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar