måndag 11 juni 2012

Sommarlov


Det har varit sommarlov ett tag nu men det är fortfarande en skön känsla när man kan slippa vakna till klockan och tvinga att ge sig iväg till skolans lektioner som alldeles för ofta slutar väldigt tidigt, så tidigt att det inte är lönt för mig att ge mig iväg till skolan. 

Men nu är det äntligen lov och det är jag tacksam för, dock kommer det vara ett par tuffa månader. Jag måste även bestämma mig för hur jag ska göra med skolan och liknande, ska kanske gå en termin till och sedan efter det försöka mig på arbetsförmedlingen...

Idag har jag bestämt mig för att jag ska skissa på lite olika skulpturer/ figurer som man kan skulptera med den leran som vi har här hemma, vi har massor, ca 25kg lera. Tänkte försöka få mig själv att läsa lite, det är inte så att jag inte gillar att läsa men det är alltid så svårt för mig att verkligen få mig själv att bara sitta/ ligga ner och läsa något. Det finns alltid en mängd av andra saker som kommer i vägen som gör att boken glöms bort ibland. Vilket är synd för jag älskar att läsa, jag har en bok jag läser på nu och den är väldigt bra, har precis börjat komma in i boken med så det är alltid lockande att fortsätta läsa. Läser den fjärde boken i Women of the underworld serien, Industrial Magic by Kelly Armstrong.

På fredag blir det grillning igen även om Game of thrones nu är slut. Det har blivit lite av en tradition att grilla i slutet av varje vecka och varje vecka längtar man väldigt mycket tills vi kan grilla igen för det är så gott och vi har det så kul tillsammans under tiden vi grillar.

Nu på fredag kommer även en vän hit som ska vara här fram till midsommar tror jag och hålla mig sällskap mer eller mindre nu när pojkvännen är borta under dagarna. Men det ska ärligt talat bli jätte skönt att en vän ska komma hit, slippa vara ensam hela dagarna som jag är nu, 9-16 är pojkvännen borta varje dag och ibland blir det lätt att man blir less på att vara ensam själv eftersom man vet inte vad man ska göra/ sysselsätta sig själv med. 
Det är inte lika kul att kolla på film själv eller anime själv, det är inte lika kul att hitta på saker själv som det är att göra saker tillsammans med någon. Så det känns betryggande med att min vän kommer hit, det känns skönt att man slipper vara ensam hela dagarna utan kan istället vara tillsammans med vännen och hitta på saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar