fredag 29 juli 2011

Having no future

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja kunna skriva här.
Det känns som om det tar emot att skriva något personligt även om hela min hjärna är fullproppad med ord som måste komma ut. Varje gång jag försöker skriva något här slutar det med att jag raderar allt jag skrivit och skiter i att publicera något.
Jag får prestationsångest, jag tänker att jag måste prestera perfekt annars kan jag inte publicera något, men det är aldrig så att det jag gör blir nog så inget blir publicerat.
Jag är inte direkt rädd för andras åsikter just nu, jag är mest bara så rädd för mina egna eftersom det är dem som styr mig och de är dem som intalar mig att vad jag än gör så kommer ingenting vara bra nock.. Jag lever i mitt egna lilla fängelse, friheten ligger långt fram i framtiden, så långt bort att jag inte kan se det vid horisonten.

Med största sannolikhet så har jag hamnat i en svacka. Ända sedan jag kom hem från Stockholmsresan, sedan jag fick brevet från Fk- som säger att nu ska du söka jobb även om du inte är stabil nog i livet eller har någon fullständig gymnasieutbildning. Har jag mått sämre och sämre, jag kan sitta i flera timmar utan att kunna förmå mig själv till att göra någonting eftersom vad jag än tänker på så får jag ångest. ( Bara nu när jag sitter här och skriver så får jag ångest, prestationsångest).

Igår fick jag panik när jag inte visste om jag ville följa med pojkvännen till en Warhammer träff eller inte. Saken är den att desto mer jag tänkte på desto mer panik fick jag och det började likna en mindre panikångest attack. Till slut räddade pojkvännen mig omedvetet när han sa att han ville att jag skulle följa med.

Idag har jag inte gjort så mycket mer än att måla klart en Warhammer gubbe, ett jobb som jag har för tillfället, har inte kommit så långt med detta dock, de tar lång tid att få alla gubbar klara.. Mycket små detaljer o mycket som lätt kan bli fel om man inte är försiktig, är man inte försiktig får man måla om samma område ett par gånger och då tar det ännu längre tid.
Har kollat på många South Park avsnitt under tiden och sedan har jag inte fått gjort mer, har klappat lite på katterna som är inne för en gångs skull, tack vare det regniga vädret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar