torsdag 5 januari 2012

Puff

Det är inte många dagar kvar tills jag ska börja gå upp tidigt på morgnarna och åka iväg till skolan för att försöka lära mig något och få lite mer vett i skallen
^_^

Är väldigt oroad över hur det kommer att gå för mig nu med allt det nya som måste tas in, som jag måste anpassa mig efter och lära mig. Alla nya människor, alla nya lärare och regler, tider som måste passas, deadlines, mat som måste antingen ätas bland andra människor eller ignorera hungern och låta ätstörningarna ta över igen. Allt är nytt, det är nya lokaler, nytt schema, läxor och prov som man måste prestera på, busstider som antagligen kommer ställa till det för mig eftersom bussarna går för få gånger per dag.
Det finns jätte mycket nytt och jätte mycket gammalt som jag kommer möta när jag åker till denna skolan, det är många saker som skrämmer mig och det känns omöjligt att kunna klara av en dag i skolan. Det finns ett självskadebeteende som jag alltid vänt mig till för att trösta mig själv när det blir svårt och jag är orolig för att dessa beteenden kommer bli för svåra att ignorera när jag börjar skolan.
Oroar mig mest för hur jag ska komma dit, hur jag ska bete mig när jag är där, ska jag vara öppen eller ska jag försöka undvika andra, orkar jag ens prata med andra? Var ska jag dra gränsen om vad andra får fråga mig om och veta om mig? Hur personlig vill jag bli? HAH
YEah. Jag känner mig lite som ett kontroll freak eftersom det är viktigt för mig att veta hur jag ska agera för att jag ska kunna klara av vissa saker, jag måste planera in och förbereda mig innan jag t.ex. går och handlar. Jag måste planera in hur jag ska gå, hur jag ska känna mig, ska jag stirra på folk eller ska jag undvika folk? Ska jag säga hej i kassan? Ska jag ta en "tantvagn"( en sådan man drar efter sig) eller ska jag ta en vanlig korg? Ska jag våga köpa det jag vill köpa eller vågar jag inte?
Det är väldigt påfrestande för mig att inte veta vad som kommer att hända, det är inte roligt att söka i mörkret och försöka känna sig fram, man vill planera och veta och förbereda sig så går det mycket lättare...
Så tänker iaf lilla jag...

Annars så har jag inte gjort så mycket idag, burit ner ved kassar, kollat på en massa Star Trek, kollat på Aliens, spelat Titan Quest tillsammans med pojkvännen och fått 3 timmar att försvinna.
Lagat tacos igen hah XD
Annars inget speciellt... Har varit en lugn dag mer eller mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar