måndag 13 februari 2012

Det har varit en ganska så lättsam dag.
Vi hade en hel lektion vilket inte händer så ofta när man har denna läraren som jag har i detta ämnet. Så slapp vänta så länge på bussen men det hade inte gjort så mycket.
Kunde till och med sitta utanför busshållplatsens busskur eftersom det var så soligt, satt och var nästan för varm, ett gott tecken ^^ (Brukar vanligtvis stå och skaka för det är så kallt och inte kunna sitta still för då skulle det bli svårt att börja röra på sig när väl bussen kommer. Blir till en ispinne)

Problemet uppstod när jag skulle åka med bussen hem.
Bussen var sönder och slutade fungera knappat utanför Nybro, så vi fick sitta kvar i bussen och vänta på reparatör gubbar att komma dit och säga, ja den måste in på reparation och dylikt, föreställer mig att de sa så men inte fick vi som satt i bussen reda på så mycket. Tja vi märkte att bussen hade stannat och förstod att den var sönder men vad som skulle hända sedan visste vi inte.
Vi satt i en halvtimme och väntade på att en ny buss skulle komma, en jävla dryg helvetes halvtimme!
Det märktes med andra ord inte att man slutade tidigt eftersom man fick sitta i bussen en hel jävla halvtimme och vänta. Väldigt trist.
Kom iaf hem till en väldigt trött pojkvän, åt middag och körde sedan fast på svenska arbetet, skriva en debattartikel. Fick tips om vad jag skulle debattera om och då försvann 2 sidor i ett stört. Tror dock att jag ska bygga om hela texten och få den att kännas mer länkad till varandra. Ändra uttryck och sådant.

Är oerhört nervös inför morgondagen. Är inte orolig för att åka till skolan men är rädd för att åka hem. Eftersom bussarna inte går så ofta så måste jag imorgon när jag vaknar ringa och förboka en buss så jag kommer hem imorgon, gillar det inte alls...
Men måste ju komma hem så finns inte så mycket mer för mig att göra. Det låter inte så lockande att sitta i skolan och vänta tills bussen kommer enligt schema, d.v.s. vänta från kl 10-14.30... Jippie. Så nej jag måste ringa men det tar verkligen emot. Hatar att ringa, är rädd för så mycket, är rädd för att den jag kommer prata med kommer vara otrevlig, att samtalet bryts, att de blir arga, att de säger nej vi har ingen buss till dig, att de inte förklarar och dylikt var bussen kommer stå, hur kommer den se ut osv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar