tisdag 14 augusti 2012

Back to school


Det är början på en ny vecka, en vecka då skolan börjar, en vecka då allt kaos börjar för min del.
Det var ingen lätt start igår, det första jag gjorde när jag kom till skolan var att hämta ut mitt schema, börjar 13:00 mån, tis, ons och på tors o fredag börjar jag halv 9. Det problematiska för mig blir direkt hur jag ska kunna ta mig till skolan de dagar jag börjar 13, för det går inga bussar den tiden härifrån in till Nybro.
I värsta fall kommer det bli så att jag får ringa var morgon och beställa en buss som kommer och hämtar mig samt kör mig till skolan, väldigt passande med tanke på min telefonskräck men men.
Har dessutom fått reda på att en av kurserna som jag valt uteblir detta året så nu är jag tvungen att antingen välja en ny för motsvarande poäng eller så skiter jag i det och studerar mindre poäng vilket också betyder att jag får mindre från CSN.
Problemet är att jag har ingen som helst lust eller intresse för några andra kurser, att bara välja dem som jag har gjort var svårt och tog mig månader att göra… Nu har jag bara några dagar på mig att bestämma mig för hur jag ska göra. Vet inte ens hur jag ska resonera kring det.
Är lite splittrad till hur jag ska göra, i vilket fall som så måste jag vänta tills jag får bekräftat från CSN att jag ens får bidrag från dem för det brevet har jag inte fått hem än. Efter det måste jag verkligen bestämma mig för om jag ska välja en annan kurs eller inte. I vilket fall som måste jag ändra på CSN hemsida så att det blir korrekt- för det är ju petnoga med sådant.

Idag är det ingen skola för min del, heller ej under resten av veckan… På måndag nästa vecka börjar schemat på riktigt och till dess måste jag ha införskaffat böcker samt fyllt på mitt busskort- det kan bli lite klurigt när man inte har så mycket pengar och när man dessutom inte fått pengar från CSN…
Känner mig inte så positivt inställd till världen just nu, det känns som om allting är emot mig, sitter otåligt och väntar på att få hem brevet från CSN, hoppas det kommer idag…
Vill ha en framtid, vill ha framtidsplaner som inte bara känns ytliga och ogenomförbara utan som går att förverkliga. Jag vill verkligen kunna och våga hoppas på någonting. Men när man hoppas finns där alltid risken för att man blir besviken  :/
Målet mitt är att bli självförsörjande men jag vet inte vilken väg som leder dit…
Att ständigt leva på gränsen leder mig bara in i ett nervöst sammanbrott som snart inte går att motverka…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar