fredag 24 augusti 2012

I am the highway

Det var en jobbig men ändå helt okej dag igår, skolan började inget vidare med en två timmar lång samhällskunskaps lektion utan någon ordentlig paus överhuvudtaget. Min nya lärare är från 50 talet och känner antagligen inte till de nya metoderna som bevisats i forskning, att man lär sig bättre om man tar paus istället för att sitta still på sin häck i två timmar och lyssna…
Han är dessutom petnoga med att följa skolverket, vilket gör det extremt mycket jobbigare att klara av kursen. Han är för att ”tvinga” en till prov, muntlig redovisning osv, något den andra läraren jag haft i ämnet tidigare inte är så jätte noga med för att alla är olika och kan prestera olika bra på olika vis och den muntliga delen kommer inte vara till min fördel kan jag ju säga.
Dock ska det kanske gå att överkomma eftersom vi är bara 4 stycken i klassen så det blir mer att man kanske diskuterar, men jag antar att det inte är acceptabelt av läraren men det skiter jag i. Jag måste se till att jag överlever och sen om jag inte får topp betyg så är det skitsamma, ska iallafall försöka tänka så, det är nog ändå rätt omöjligt att få topp betyg (A) med denna lärare som verkligen förlitar sig på det som står på skolverket. Givetvis är det bra att han följer kursens mål o.s.v. men man behöver inte gå till överdrift så som han gör…
Efter lektionen möttes jag och pojkvännen upp för att åka till Åkrahällskolan och ha idrott tillsammans. Det var nog det bästa med hela dagen, förutom badet senare på kvällen. Det var trevligt folk och det kändes bra att avsluta veckan med att ha idrott. Man känner sig bra efteråt när man har jobbat så hårt att man svettats och känner sig svimfärdig så som jag gjorde. Väldigt bra avslut på veckan faktiskt och det finns stor möjlighet att vi kommer få jobba med det man vill med på idrotten, ev. kommer min pojkvän visa kickboxning med ^^

Efter att vi varit och verkligen storhandlat på Ica åkte vi hem och försökte att inte somna i soffan, lyckades underligt nog och efter ett avsnitt av HBO fat american dokumentär började vi göra mat, en super god tikka masala gryta med kyckling, svamp, majs, lök, vitlök, paprika. Det var underbart gott speciellt när man inte ätit något sedan 8 på morgonen. (kl var ca 18)

Men det bästa med dagen var när man fick lägga sig i badkaret och pusta ut och verkligen tillåta sig själv att se framemot helgen. Älskar att bada i badkar, en av de saker som man bara inte kan vänja sig av med trots att det kanske inte är så ekonomiskt- vattenmässigt. Men ibland så måste man ju unna sig själv något, det går ju inte att hela tiden låta sig avstå från sådant man vill, i längden så kommer det leda till att man blir så som jag…
Vilket inte är något framtidsmål någon borde ha. Att vara mig är inte så lätt alltid men jag har mest mig själv att skylla eftersom jag låter saker i det förflutna förfölja mig och påverka mig fortfarande. Jag blir offer till mitt egna förflutna och har svårt att släppa taget om något som hänt mig. Ett exempel är att även om det var snart två år sedan jag var på förlossningen så kan jag fortfarande få hemska ångestattacker inför det som skedde där med mig. Minnesbilder, smärtan, tårarna och den eviga önskan om att bara avsluta allting för jag ville inte uppleva det jag blev tvungen till. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar