torsdag 16 augusti 2012

Pust


Dagen har varit ganska lång, har känts som en lång dag iallafall.
Vaknade tidigt och det dröjde inte länge förrän det var dags att ge sig iväg ut med pojkvännens mamma och plocka blåbär samt kantareller som jag hade lovat henne att vi skulle göra.
(Egentligen så vet jag inte om jag hade någon större lust att åka ut och plocka bär men kunde inte säga nej helt enkelt…)
 Från att klockan var 9 till att klockan blev 14 var vi ute och letade och plockade. Efter de två första timmarna började jag redan vilja åka hem men vi fortsatte att leta trots allt. Totalt fick vi ihop 5L blåbär och några få kantareller.
När vi väl kom hem igen var pojkvännen redan hemma från praktiken och jag själv var väldigt trött i huvudet och mådde allmänt dåligt.
Efter att ha varit hemma en stund åkte vi iväg och handlade, kom hem, lagade mat, åt och nu sitter jag här och känner mig obehagligt konstig och olustig till mods. En inre oro och ångest som vägrar gå bort, känner mig uppjagad och stressad men för vilken anledning vet jag inte.
Började små gråta innan utan något direkt skäl…
Är dock glad för att det är snart helg även om mitt mående inte kommer förändras för det men det är alltid skönt med helg trots allt. Då man vet att man har två lediga dagar då man inte är tvungen till att göra någonting, som att t.ex. ge sig iväg till skola, förutom det man själv har lust med.

Imorgon tänkte jag att jag måste försöka städa upp här lite för det är inte någon annan som gör det, diskhögen växer och det är väldigt mycket små skit på golvet som behövs dammsugas upp. Lyfta in lite mer ved och stapla ved i ett skjul behövs också göras… Få bort det från den öppna gräsmattan och ställa in det under tak så att det inte blir blött- för då går det inte så jätte lätt att elda när det sedan behövs till vintern…

Har äntligen kommit i kontakt med CSN som måste ha glömt att skicka ut ”bekräftelsepappret” som jag skulle ha fått denna veckan, mailade dem i morse innan vi gav oss iväg och nu när jag kom hem hade jag fått svar - de skickar pappret idag till mig…
Tycker att det var skönt att de svarade mig för annars hade jag varit tvungen att ringa dem som imorgon och det är något jag helst vill undvika. ( Telefonskräck)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar