fredag 17 augusti 2012

No sleep count sheep

En sak jag inte förstår är varför min kropp får för sig att jag vill vakna kl 6 och inte kunna somna om...Det är inte första gången det händer nu, andra natten på rad-nej tredje är det nog.
Igår var jag riktigt trött och fick uppleva något man helst inte vill nämligen att få sin dator dränkt i vätska. Det var givetvis inte jag som välte ut över min dator utan de små busiga kattungarna så det finns ingen man kan bli arg på eller något i den stilen för de gör ju det inte med flit heller.
Men jag blev totalt hysterisk och började gråta för jag kände mig så hopplös inför allting. Allt jag kunde tänka på var om min dator aldrig skulle starta igen- VAD FAN GÖR JAG DÅ? Panik panik panik och ångest ångest ångest till tusen. Men efter hjälp från pojkvännen då han kommit hem så torkade vi bort allting och vi fick den att starta igen. :)


Innerst inne känner jag mig frustrerad på min situation, visserligen har jag överkommit den största frustrationen över att jag måste återvända till skolan men den finns där nu pånytt född igen. Jag riskerar att behöva ändra min ansökan till CSN eftersom den Svenska 3 kursen jag valt inte blir av denna termin - vilket betyder att jag pluggar 100 poäng mindre som i sin tur betyder att jag får sammanlagt ca 3 000 kr mindre än vad jag hade fått från CSN om jag pluggat heltid…Det är rätt mycket när man tänker efter- behöver varenda krona i princip för att kunna överleva.
Är lite frustrerad eftersom det finns heller inte så mycket jag kan göra åt saken, jag var här om dagarna i veckan på skolan igen för att prata med studievägledaren där men jag kan ju inte påstå att det hjälpte något vidare.
Tillsammans med honom kollade vi hur de andra ämnena lade sig i schemat som jag kunde tänka mig att börja läsa för att komma upp i 400 poäng, minst 4 olika ämnen kollade vi på och alla dem krockade med mina nuvarande. Det ironiska var att innan han började kolla upp hur det såg ut påstod studievägledaren att deras schema hade blivit bättre och att det inte fanns så mycket krockar i år- ville skratta i hans ansikte efter att jag stått där i minst en halvtimme och varenda ämne vi kolla upp hur det låg i schemat krocka, till och med på två ställen var gång hah. Så ironiskt.
Är glad för att jag inte började dividera med honom om att schemat alls inte är förbättrat, snarare detsamma och de som lägger upp det borde fan ta sig i kragen och tänka efter lite. Idioti
Så är lite frustrerad men är frustrerad för andra anledningar med.
Har inte hittat de böcker som jag behöver till kurserna på varken blocket, kurslitteratur, tradera eller någon annanstans. De enda som har dem är adlibris- men då måste jag köpa dem till fullt pris, något jag inte vill.
Jag vill ha de 1000 kronorna till något annat, kunna köpa något som jag verkligen vill ha så som Guild Wars 2 spelet som kommer ut om bara några dagar nu eller kanske Game of Thrones boken- inbunden såklart.
Men som det ser ut nu så ser det inte ljust ut, kommer antagligen att bli tvungen att köpa dem till fullt pris för de är helt omöjliga att hitta. Men ska vänta tills på måndag då jag är i skolan igen och kan kolla på planket där se om det kommit upp något nytt. Hoppas hoppas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar