onsdag 8 augusti 2012

Tired of School....(before it has even started)

Det blir trots allt skola för mig nu på hösten ändå. Trots att jag inte vill överhuvudtaget så finns där inte så mycket att välja mellan, antingen skola eller arbetsförmedlingen/socialen. Om man väljer socialen kan man ju säga hejdå till sina egna val och sina rättigheter, det är min erfarenhet av dem och väljer jag skolan får jag iallafall rätt till mina egna val dock har man inte så mycket pengar att röra sig med men man överlever ändå...

Dock känner jag mig redan skoltrött innan ens skolan har börjat, jag är fortfarande trött sedan förra terminen, trött på att plugga, trött på att lämna in uppgift efter uppgift varje vecka, trött på att hela tiden ha ångest inför att åka till skolan och vara där.
Det hade underlättat om man kände någon på skolan, någon som man går med i samma klass eller något i den stilen men där finns ingen. Och ett "komvux" är inte världens lättaste och bästa plats att hitta vänner på heller, alla är så olika och tänker så annorlunda, oftast så är många gamla och har barn- inte något för mig med andra ord- jag som hatar allt som har med barn att göra. För oftast handlar deras samtalsämnen bara om deras små ungar som jag inte bryr mig ett dugg om... No friends to make there...

Det känns som att det finns en gigantisk, grotesk mur framför mig som är omöjlig att överstiga och det är så jag upplever det när jag ska åka till skolan på måndag, det känns omöjligt. Dessutom så vill jag heller inte att ca 3 månaders sommarlov redan ska vara slut, känns inte som om man har hunnit med någonting. (Orsaken har väl varit för att man inte har haft pengar och därav inte kunnat ha råd att göra någonting men ändå.)

Vill hellre bara få ett jobb som tidningsbud, få lön som man kan leva mycket bättre på än de csn pengar man har nu och till slut kunna spara ihop pengar så att man kan resa till London bl.a.
Det vore ett liv värt att leva, ett liv då saker händer, då man upplever saker.
Nu känns det mer som att man bara står och stampar på en och samma plats, inget går framåt utan snarare tvärtom. Man har inte ens råd att ha något intresse direkt för allting idag kostar, ska du måla måste du ha råd med färg/palett/figurer/penslar, ska du fota måste du ha råd med kamera/ övrig kamera utrustning, ska du rida/simma det kostar. Ingenting är gratis idag och utan pengar blir livet rätt tomt och innehållslöst mest p.g.a. allt man går miste om som man kunde göra om man bara hade ekonomin till det...
//MissMjaauuuu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar