tisdag 8 november 2011

Fuck u ACER

Jag har nyss vaknat och upptäckt att jag sovit alldeles för lite och att klockan är alldeles för lite. Jag har drömt helan natten om att jag ska hämta kattunge, har faktiskt för två dagar sedan hittat en kitten som jag vill ha och om den är kvar idag så kommer vi att hämta den. Så jag har antagligen varit lite orolig för att kitten inte ska vara kvar, har faktiskt drömt om det hela natten. Jag minns de olika versionerna fortfarande, jag har drömt om att katten är där men inte ser ut alls så som på bilden, att den är jätte söt men att någon annan kom in och tog den ifrån mig och att jag fick hem med mig katten och att katterna här hemma bråkar. Det är många versioner av vad som kan hända idag och jag är rädd för att jag kommer bli besviken om den lilla söta kitten inte är kvar..

Något annat som indirekt händer idag är att min pojkvän fyller år och igår var vi och förfirade genom att gå på bio och se Tintin filmen, idag firar vi genom att vi kanske ska åka ut på äventyr och hämta hem kitten och på fredag och lördag ska vi på en medeltidsmatfest, som vi i svärdsträningsgänget har ordnat med och sådant.
På festen ska även pojkvännen elda, vi ska äta medeltidsrätter och dricka mjöd, iaf lite för min del.
För er som inte vet något om mjöd så kan jag berätta att det är en typ av öl som kommer ifrån medeltiden, den är väldigt söt och väldigt stark med, om man jämnför med 5% öl så är denna oftast 12%.
Man blir med andra ord rätt påverkad av ett krus så det blir inte så mycket drickande. Speciellt om man har så lite tolerans för sprit som jag har nu, har inte druckit sedan midsommar och då drack jag alldeles för mycket X_X

Igår var vi som sagt och såg bio, vi gjorde även en massa andra ärenden, vi handla inne på coop, vi gick i stan, vi åkte till Media market för att ja, vi fick härom dagen ett brev hem från dem som sa att de skulle nu byta ut moderkortet och en dvd spelare som var sönder för 1600kr.
Det konstiga med det här att dvd-spelaren var inte sönder när vi lämnade in dem de andra gångerna och jag har själv max använt den 7 gånger så varför är den sönder? Så igår åkte vi till Media market, personalen som tar emot en vid service avdelningen börjar känna igen oss vid detta laget, så många gånger har vi varit där nu för denna jävla skit datorn. Vi sa som det var och expediten tyckte det var underligt att dvd spelaren var sönderoch att saker bara blir mer och mer trasiga. Vi lämnade in den för att laga fläkt och byta hårdisk, inte byta moderkortet och dvd spelaren... Jag sa ju direkt att jag vill inte se eller ens vara i närheten av denna laptopen, jag vill inte ha den överhuvudtaget, jag vill ha pengar tillbaks. Detta problemet, (datorn), är en av de sämsta modellerna som gjortsoch saken är den att de problemet som uppstår kommer hända igen om jag nu tvingas ta tillbaka den, det är bara en tidsfråga. Datorn kommer ha samma överhettningsproblem ju mer jag använder den och nästa gång det händer så kommer jag inte ha garantin kvar utan bara en trasig dator som blir så varm att tangenterna bränner mig.
Det som gör saken ännu värre nu är att man har fått reda på av personalen att ACER är de som är minst konsumentvänliga, det är inte många som de har haft hand om och hjälp som har haft acer som fått sina pengar tillbaka och de har fått stå ut med mer skit än jag. Så det ser inte så ljust ut.
Och sedan har vi då mig i allt detta, olycksfågeln i stort sett som inte har tur med ett endaste. Så som det ser ut nu kommer jag inte ha en dator på väldigt lång tid, säkert inte förrän nästa år, för så som min ekonomi är just nu så kommer det nog ta ett tag att reparera så pass mycket så jag har råd med en bra dator som inte går sönder för mig hela tiden....

Denna dator är av märket ACER, ett märke som jag avråder folk att köpa om de inte vill kasta sina pengar i vasken!!


Jag har en känsla av att det finns mycket som pågår omkring mig och det känns som om allt står mer eller mindre stilla, iaf på ekonomifronten. Och på andra fronter ser det bara tragiskt ut, iaf med datorn...
Så när man sedan kommer hem efter gårdagen och ser att någon jävla alkoholist har varit och rotat bland våra saker och ändrat möblerna igen för tredje gången blir man ganska jävla ledsen.. Och sedan dessutom gjort så att en sak saknas med, gör mig så jävla förbannad.
Jag menar måste världen vara emot mig på alla plan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar