söndag 6 november 2011

Jag vet inte riktigt varför men jag känner mig väldigt uttråkad, trött på att göra samma sak dag ut och dag in.
Jag känner mig nästan trött på livet, trött på att behöva känna.
Jag är trött på att behöva gå upp var morgon, jag är trött på att behöva kämpa för att få tiden att gå.
Jag vet inte vad jag vill göra i mitt liv, vad jag vill jobba med, vem jag som person vill vara och det är nog också därför jag inte känner någon större glädje eller sorg inför livet eller döden. Jag vill inte leva men jag vill inte dö.
På något vis så känner jag mig bara så innehållslös, som om jag inte har någon identitet, som om jag är ingenting och kommer alltid förbli ingenting. Jag känner mig vilsen och maktlös till att kunna påverka någonting.
Vem är jag
Vad vill jag
...

Kanske denna trötthet på livet i allmänhet finns för att det är mycket i mitt liv nu som inte går så bra..
Jag har inte någon bra ekonomi,
ingenting verkar gå framåt och allting står stilla eller tar väldigt lång tid,
min dator är inne på lagning för andra eller tredje gången,
jag har ingen att prata med bortsett från min pojkvän,
jag letar varje dag, morgon och kväll efter en kattunge men tycks aldrig hitta någon som jag vill ha,
jag inte vet vad jag vill göra i mitt liv.
vår svärdsträningsgruppsledare måste flytta pga ekonomiska orsaker och det känns som om gruppen kommer försvinna... ( åker iväg varje söndag och tränar svärd, eldstav, poi poi)

Jag har ingen aning om vad jag ska göra med mig själv, jag vet inte vad jag klarar av längre och vad jag inte klarar av. Och jag känner mig identitetslös, allt jag har är min psykiska sjukdom, vem är jag utan den?
Är jag ens någon utan min psykiska sjukdom eller har jag blivit min sjukdom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar