onsdag 16 maj 2012

Diablo III

Det finns inte mycket annat i min skalle just nu än Diablo III.
Efter att man hämtat paket igår kändes det bara för bra, fick gång på gång rysningar genom hela kroppen.
Collector´s boxen var faktiskt väldigt fin, har än inte hunnit kolla i art boken men jag har all tid i världen. USB- dödskallen man fick med i collector´s var iallafall snygg och usb minnet lyste ^^ shiny

Spelet är precis lika bra som man vill att det ska vara samtidigt så kan jag tycka att det är lite störigt att man inte kan byta attackknappar men annars är spelet faktiskt helt jävla underbart. Är kär i spelet. Älskar att spela Witch Doctor ^^

Planerna idag är att spela mer Diablo III tillsammans med pojkvännen, låta dagen gå till spelandet. Låta dagen passera utan att tänka på det utan bara spela bort allting, glömma bort alla bekymmer man har, all ångest ska bort.
Och nu tack vare spelet så är det ännu svårare att göra läxorna... Har försökt träna lite till Excel provet nu och det känns inte lika jobbigt längre, har fått kontroll på lite funktioner som jag innan inte kunde hantera när jag gjorde provet sist. Men jag är fortfarande osäker på att jag kommer klara provet...
Jag måste klara provet men jag känner mig ändå inte så säker eftersom det är inte alltid så lätt att förstå hur programmet vill att man ska göra.

Annars fick man ännu ett bakslag igår när min pojkvän fick reda på att han inte får prova på att jobba som igår natt till idag, chansen till att få ett jobb är ännu en gång borta. Börjar bli ganska less på det här nu, vad fan ska man göra för att få ett jobb?
Vad ska man göra för att få arbetsgivaren att svara på ens mail?
Måste man vara någon slags övermänsklig person?
Hur ska man ansöka om jobb och lyckas bli kontaktad?
Och ja mina chanser till att skaffa ett jobb känns väldigt små när jag inte har något körkort och knappt kan ta mig till skolan själv eftersom bussarna går så jävla sällan här.. Jag hatar på ett sätt att jag bor på landet för jag saknar Stockholm som fan!
Där behöver man inte ha ett körkort för att kunna ta sig någonstans, det finns tunnelbana, bussar, roslagsbana osv, det finns alltid möjlighet till att ta sig någonstans med antingen det ena eller det andra men här där jag bor nu krävs det att du ska ha körkort om du ens ska få ett jobb eftersom annars blir det problematiskt att ta sig dit, långa sträckor mitt ute i skogen.
Och hur ska man kunna skaffa ett körkort när man har en inkomst som inte överstiger 3000 kr. Det går inte. Och för att få in pengar krävs det att jag har ett arbete och arbetet i sin tur kräver att jag ska ha körkort....
Det är en enda ond cirkel och jag vet inte hur man ska bryta sig ur den och få någonting gjort med sitt liv.
Och att låna pengar kan jag inte för jag har ingen inkomst direkt, csn kan fan inte räknas som en inkomst, det är fickpengar man får som det är tänkt att man ska kunna överleva på. Jävligt sjukt tycker jag men det verkar inte som om någon annan reagerar på det utan bara stillsamt tar det ena lånet efter det andra, att kunna plugga kommer till att bli en klassfråga, om vem som har råd och inte...

Usch nej som sagt, glömma bort världen och försvinna in i DIABLO III! Det är vad jag ska göra idag för annars kommer man bara driva sig själv till vansinne eller självmord möjligtvis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar