tisdag 15 maj 2012

Jag vill inte leva men jag vill heller inte dö...

Denna dagen har känts konstig redan sedan början och jag vet inte riktigt när det börja för mig för har sovit konstigt och vaknat hela tiden och dylikt.
Mådde riktigt dåligt på kvällen igår. under dagen var det okej.
Missade en lektion igår eftersom jag inte vågade ringa till bussarna och beställa, feg som jag är, men hann till den andra lektionen och fick två uppgifter, de två sista uppgifterna i både historia och svenska.

Sedan jag vaknat för sista gången och bestämt mig för att gå upp har jag börjat göra sysslor klara här hemma.
- Byta påse i papperskorgarna, toa- köket- o mysrummet.
- Diskat all disk som finns här nere
- Tvättat 3 maskiner tvätt och hängt upp allt.
- Slängt gammal mat som inte gäller längre.
- Tömt kattlådan.
-Tvättat toaletten och vasken.

Så nu är jag redo för att spela Diablo III som släpptes igår kväll i Stockholm och som idag kommer med brevet på posten. Tänkte att det var smart att göra allt tråkigt här hemma innan spelet kommer för sedan kommer man inte vilja eller ha tid till det eftersom man ska spela istället...Längtar tills Diablo är installerat och klart för att spela, har längtat så länge efter detta spelet att jag kan inte tro att det verkligen ska komma idag.
Min pojkvän har givetvis köpt collector´s edition, jag köpte bara spelet som det är, fattig som man är...

Är glad för att det är en kort vecka i skolan, hade inte orkat en hel vecka, orkar egentligen inte som det är just nu men jag får överleva även om det känns meningslöst.
Jag hamnar i tankegångar som är svåra att bryta, tankar på en sådan oändlig fråga, vad är det för mening med livet? Varför lever jag? Varför vill jag leva? Jag vill inte leva har jag kommit fram till men jag vill heller inte dö. Jag vill bara för stunden slippa allting, jag vill slippa tänka, veta att jag existerar just nu, jag vill slippa vara vid medvetande eftersom alla mina tankar kväver mig. Det känns inte som om jag kan andas ibland.

Igår när jag var inne på Coop och såg att de sålde dubbelsidiga rakblad blev jag iskall inombords, för innerst inne så vill jag ha smärtan men mitt förnuft säger att jag ska inte börja igen. Jag har lyckats hålla mig ifrån blodet och rakbladen ett bra tag nu, kanske 2 år icke felfria år. Vet att jag en eller två eller tre gånger har rispat huden när jag mådde skit men jag har skött mig relativt bra.
Jag köpte inga rakblad, köpte kattmat istället och grönsaker till grillningen på torsdag.

Hade tänkt att jag skulle försöka skriva klart en uppgift idag, men frågan är vilken jag ska börja med, historia eller svenska? Har inte riktigt bestämt mig för vilket ämne jag ska välja att fördjupa mig på inom historia, ingen verkar riktigt intressant, alla känns ointressanta... Skriva om en mängd krig eller skriva om Sovjet eller skriva om hur tredje världen utvecklas... Inget av dem känns något vidare lockande men tror nog jag bestämmer mig för Sovjet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar