torsdag 18 augusti 2011

Home sweet home

Är hemma efter en vecka av härliga stunder, många kramar från nya bekantskap och andra vänner. Föll verkligen för medeltidsveckan, det är härlig stämning skrivit all over, det är trevligt folk och många går i medeltidskläder som gör det ännu bättre. Det var väldigt uppiggande att få komma iväg på medeltidsveckan, något som jag behövde för jag höll på att gräva min egen grav innan vi åkte. Det var roligt att se muren som går runt den lilla staden, alla medeltidsklädda, att äta väldigt dyrt men dock så var det väldig god mat, mindre kul med alla överberusade/fulla människor men allt som allt så var det en bra vecka och det var minst sagt en härlig upplevelse.
Jag gick och såg Alice i underlandet, tillverkade en egen mask, såg skönheten och odjuret, tornerspelen, bågskyttar och trix älskade eldshow som jag gilla starkt och som många andra gillar/älskar, köade i ett par timmar för att kunna se den så det var en upplevelse. * Såg även Captain America tillsammans med pojkvännens vänner och de är nog mina vänner nu också men i vilket fall som det var roligt. Vi hade alla ätit tillsammans på Bistra Haren och sedan halv sprungit genom staden för att hinna med så vi kunde se den sista de visade för dagen på biografen. Som tur var man mätt så det gjorde ingenting alls att vi inte hade något att dricka eller äta. Gillade filmen faktiskt, trodde den skulle vara dålig men det var den inte.
Jag vill dock inte veta hur mycket pengar jag spenderade under denna veckan, det räcker med att jag köpte kläder för 700 och åt på kapitel för 900 tillsammans med älskade pojkvännen och sedan kostnaderna utanför det vill jag inte tala om. Men som tur är så gick jag inte över min budget utan jag har pengar kvar till nästan 3 månader om jag spenderar dem rätt och inte slösar, men det blir dock 3 snåla månader, får se om jag kan lägga undan så jag kan gå på bio med för Conan har premiär snart...
Men än så länge är det väl inte panik men min pengakris måste fixa sig nu snart ändå för jag tror inte att någon mår bra av att vara utan pengar och inte veta vad man ska göra.

Direkt efter att jag kommit hem från medeltidsveckan började jag få ont i halsen och nu tre dagar senare är jag hemskt sjuk, lider av feber, halsont och spänningar i kroppen, sår under näsan för jag snytigt mig för mycket.
Jag är däremot friskare idag och det är jag glad, för ska nämligen kl. 15:00 träffa min psykolog och prata med henne och även fråga henne om hon vet vem det var som skicka mig vidare till henne, vad läkaren hette med andra ord, behöver nämligen prata med henne igen p.g.a. avslaget från FK. Så de ska fixas idag och jag ska försöka få tid med läkaren eller skaffa hennes telefonnummer så jag kan ringa och prata med henne åtminstone. Förmodligen blir det en handlingsrunda idag fast jag vet inte än, får se hur jag känner mig efter besöket och hur allting går därifrån.
Ska se om jag och pojkvännen kan gå och se Conan filmen nu på lördag eller söndag, kan bli riktigt skoj ^^ hoppas bara jag är tillräckligt frisk för det så det är någon mening med att betala så mycket osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar