tisdag 30 augusti 2011

Vad?

Så här sitter jag nu med en gammal urusel dator som internet ibland inte fungerar på även om nätverksanslutningen är utmärkt. Inga spel vill starta på den och den är totalt meningslös men det är fortfarande bättre än ingenting alls och jag önskar att de kan fixa min andra dator snabbt för då är det inte lika brådskande att ordna med en stationär även om jag måste köpa en sådan för i längden kommer inte laptopen överleva, har fläktarna dött en gång så kommer de säkert gå sönder en gång till enligt mig, för det är min vanliga tur med saker och ting..
Känner mig verkligen inte pepp inför dagen, snarare tvärtom.
Har hittat en jätte fin katt på blocket som jag vill ha men som även kostar 1000 kronor eller mera, beroende på om någon annan bjuder högre på kissen. Och det frustrerande med det hela är att jag inte har sådana pengar men jag vill så gärna ha katten, den är underbart fin och har fluffig päls, norsk skogskatt och turkisk van i sig. Jag skulle så hemskt gärna vilja ha den men det är en dröm bara, jag kommer inte kunna köpa den eftersom jag lever på minimum pengar just nu och eftersom det inte ser så ljust ut för mig just nu så kan det dröja länge innan jag ens får pengar igen och jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra om jag inte kan få ersättning från försäkringskassan. Jag vet att det antingen blir till att gå till socialen eller arbetsförmedlingen men kraven som de båda myndigheterna har är inga jag orkar med. Och det känns så nedvärderande att gå till socialen och jag vill bara inte sjunka så lågt en gång till för det var fruktansvärt sist när jag var beroende av socialmyndigheten.
Jag vill bara inte gå den vägen igen för jag vet vart den leder och jag vill inte gå dit.
Jag känner mig tom på energi som lust att hålla mig vid liv, vad finns det i denna världen som jag vill göra, vad vill jag lära mig, vad vill jag jobba med, vad?
Jag vet inte vart jag har mig själv och jag har ingen aning om vad jag ska göra med mitt liv, det känns som om jag redan har levt klart men mitt liv har bara precis börjat. Mina år med beroende och alla de andra myndighets problemen kändes som en evighet och det känns som om jag har en evighets erfarenhet men jag är bara 20, inte ens det än. Jag har minst 40-50 år kvar att leva och jag har ingen aning vad jag vill göra med mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar