måndag 1 augusti 2011

Idag har jag mest bara kännt mig hjärndöd, har inte gjort så hemskt mycket mer än att spendera all tid framför datorn med ett par toalettbesök som undantag och en promenad i trädgården tillsammans med pojkvännen.
Har inte tänkt på mycket alls, har bara varit i nuet och haft turen att slippa alla negativa tankar, bortsett från en bråkdel som aldrig försvinner.
Har inte ätit något idag bortsett från 5-7 stycken sour cream kryddade klyftpotatis som jag snodde av pojkvännen när han åt och sedan har jag druckit en tetra pucko och en cafe latte.
Känner mig illamående så fort jag tänker på mat, vet att jag kanske borde äta men orkar bara inte. Har ingen lust till att äta och vad gör det om jag inte äter, det är ingen som klagar på mig, det är ingen som tjatar på mig, det är bara jag som bestämmer över mig själv och jag är väldigt tacksam för att det är så. Även om man ibland kan sakna att ha någon som tvingar en till att äta för ens eget bästa men de gångerna är ganska få.
Igår natt när jag och pojkvännen gick på en promenad kring den lilla byn vi bor i påmindes jag av att jag ska vara glad för att jag kan bestämma över vad jag ska äta, när jag ska äta, vad jag ska göra och hur jag ska se ut osv. Jag har en väldigt stor frihet även om jag inte tänker på det. Jag får göra i princip vad jag vill, jag kan göra vad jag vill i stort sett så länge det inte kräver några pengar för det har jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar