söndag 15 april 2012

Ångestmoln

Nu börjar ångestklumpen i magen växa sig större, idag är det min sista lov dag innan det är dags med skola igen. Har kollat upp och påsklovet är det sista lovet innan själva sommarlovet börjar så nu är det nästan 2 månader av bara skola och bara några lediga dagar hit och dit...
Suck kommer bli tufft, känner mig redan omotiverad.
Det är en viktig grej som jag måste ha hunnit fixa innan skolan slutar. Jag ska ha hunnit samla tillräckligt med pengar så jag klarar mig de månaderna som det är sommarlov, nästan 3 månader tror jag det är, och då jag inte får någon inkomst. 
Och hur mycket pengar klarar jag mig på då?
Hur mycket handlar jag egentligen för varje månad/vecka? hum..
Jag borde kanske ha tänkt ut en ordentlig plan innan jag började samla.
Tänka ut hur mycket jag behöver för att klara mig i några månader så att man vet hur mycket man var månad måste lägga undan.
Jag är lite smått orolig för hur jag ska klara mig själv utan någon inkomst alls på dessa månader som det är sommarlov. Det känns väldigt obehagligt att ha det så. Det är inte roligt att behöva jämt gå omkring och oroa sig för hur man ska kunna ha råd att leva mer eller mindre, ha råd med mat och dylikt.

Är inte alls motiverad till att ge mig iväg till skolan imorgon, dessutom så provade jag cykeln igår och det gick inte så jätte bra. Det gick jätte bra att cykla på den men styret är jätte konstigt och dessutom så är det en herrcykel så den har jätte hög metallstång som man inte är van vid. Och igår när jag provade att cykla så visste jag inte att den inte hade fotbromsar så när jag kom till en nerförsbacke fick jag panik eftersom jag kunde inte bromsa så jag lyckades på något sätt hoppa av cykeln men slog mig ordentligt mellan benen, var öm ett bra tag efteråt. :/
Jag tror att om jag vänjer mig vid cykeln så kommer jag till slut lära mig att man inte ska hoppa av så där, men jag funderar på om man kanske kunde försöka byta styret på den för jag vet inte om jag kommer någonsin vänja mig vid detta styret, ser ut som horn ungefär. De är snurrade och formade som horn på en bock och är hemskt obehagliga. Tycker inte om den sortens styre överhuvudtaget...
Så jag vet inte hur jag ska göra imorgon och sitter och blir nervös för det ^_^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar