lördag 7 april 2012

Påsklov

Nu är det äntligen påsklov och verkligen påsklov på riktigt för jag blev tidigt i morse klar med min samhällskunskapsinlämningsuppgift! Så nu behöver jag inte lägga en endaste tanke på skolan på en hel vecka för jag har gjort klart allt som ska vara klart. Har inga läxor att göra.
Vilket är en underbar lättnad, nu kan jag fokusera på mig själv och göra saker som jag vill, t.ex. klara av Skyrim, påbörja arbetsökning, fixa med trädgården, grilla, spela och sova hur jag vill på dagarna och slippa tvinga sig själv till att göra något som är mindre kul. Och framför allt så slipper jag åka ut varje dag med bussen och sedan bli hämtad vissa dagar av pojkvännen, man slipper bry sig om att klä sig utan man kan gå i sin morgonrock hela dagarna och bara ta det lugnt.
Älskar lov!
Man uppskattar sin ledighet så mycket mer nu när man är upptagen med annat om dagarna, antingen studier eller så är det arbetet för andra. Det är en så underbar känsla när man vet att man snart är ledig och kan räkna ner dagarna till sin ledighet och sen när man väl är ledig är det jätte skönt att bara kunna få sova hur länge man vill, äta när man vill och man behöver inte väckas av en väckarklocka varje dag.
Dock indirekt vaknar man ändå eftersom kroppen är så inställd på att gå upp en viss tid att man per automatik vaknar vid den tiden även om man inte har ställt klockan. T.ex. idag vakna jag vid 6, inte för att jag går upp så tidigt i vanliga fall men det är inte kul att vakna så tidigt, ingen annan är vaken, till och med katterna sover fortfarande när man vaknar vid 6. Så det är lite tråkigt men jag antar att i mitten på veckan kommer man ändra dygnsrytmen lite om man börjar stanna uppe lite längre varje kväll.

Något som gör lovet ännu bättre just nu är att alkoholisten som bor ovan är bortrest tills på tisdag så vi har hela huset för oss själva, i och med att pojkvännens mamma jobbar på natten och sover hela dagarna så är vi princip själva hemma. Vilket är jätte skönt det med.
Igår när jag och pojkvännen bada kom vi överens om att det är så skönt när det bara är vi två i huset, så lugnt och tyst, inga hundar som bråkar eftersom de ligger utslagna på golvet, sover med andra ord. Inget bråk och inget skrik, bara lugnt och stillsamt. Nästan harmoniskt på något vis.
 Underbart! längtar tills hundarna är borta med, tills pojkvännens mamma har tröttnat på dem, vilket hon borde snart göra tycker jag.
De väcker henne nästan dagligen var morgon vid 7 då alkoholisten går upp för att åka till jobbet, när hon sedan sover på dagarna då hon jobbat natt, blir hon väckt av att alkoholisten kommer hem från jobbet vid 5 ungefär eftersom hundarna skäller något fruktansvärt.
De biter sönder, kissar inomhus och bajsar inomhus, bråkar varje dag så mycket att de får slita isär hundarna från varandra och dylikt. Jag menar någon gång borde man tröttna på allt extra jobb det är med dessa hundarna. Och sen att hundarna kissar inne är ju mestadels deras eget fel, dvs ägarnas, de släpper ut dem alldeles för lite och de får aldrig riktigt springa av sig så det är inte konstigt att dessa hundar beter sig som de gör, deras matte o husse tar inte ansvar för dem fullständigt. De går aldrig ut med dem på promenader, de får bara komma ut i trädgården och där får de inte riktigt springa av sig själv pga för litet utrymme, de får väldigt sällan komma ut o de gör ju att de inte kan hålla sig till slut och går på toa inne. Sedan förstörs ju både golv och mattor av allt detta kiss och bajs till slut och bara det är en kostnad i sig, de biter sönder saker och sedan går de även på ens fötter...
Nej de ska bort så fort man bara kan få henne, pojkvännens mamma, att inse vilket störande moment de är. :/ Och det sorgliga är att de är inte ens lite söta, de är fula.

Nej nu ska jag tillfredsställa mitt spelbehov och sedan vill jag att pojkvännen ska vakna så att dagen kan fortsätta, dvs så att vi kan åka o hämta hit vår vän och sedan förhoppningsvis grilla och även se
GAME OF THRONES!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar