onsdag 18 april 2012

Man har gått två dagar i skolan nu och det känns inget vidare. Det känns inte givande, det känns inte kul, det känns bara jobbigt eftersom det enda jag vill är att få vara hemma, sitta i min morgonrock och bara ta det lugnt eller stå och arbeta på något ställe så jag kan få pengar att leva för och slippa leva så fattigt som jag gör nu...

Jag har gjort klart ett Pm som vi fått i uppgift nu till det svenska nationella provet, ska ta med det på fredag för att se om det låter bra enligt läraren eller om det är något jag har missuppfattat eller kan göra bättre om man säger så...
Det är även planerat att vi ska grilla på fredag istället för lördagen, vilket betyder att efter den första lektionen så kommer pojkvännen och hämtar mig och sedan åker vi till vår gemensamma vän, åker hem till oss, förbereder för grillningen och sen kommer vi kolla på Game of thrones som är AWESOME och äta grillat! ^^

Jag har även gjort klar min filosofi uppgift och jag tror faktiskt att jag gjorde rätt bra ifrån mig där. Har just nu bara en uppgift till att göra i samhällskunskapen fast den ska inte vara klar förrän nästa fredag så det är inte så bråttom med den än.

Jag funderar väldigt mycket på vad jag ska göra till hösten, om jag ska försöka söka jobb på heltid eller om jag ska fortsätta plugga under hösten också?
Jag vet inte vilket som ger mig mest eller vilket som jag vill mest, om man studerar har man någonting att göra på dagarna visserligen men jag vet inte om det gör så mycket för mig i framtiden.
Har utbildning betydelse när man söker jobb idag?
Jag vet inte hur det fungerar på arbetsmarknaden för jag har aldrig varit på den riktigt och har ingen erfarenhet så jag vet inte vad det är som räknas och behövs för att söka jobb.  Jag vet knappt hur man ska göra för att söka jobb och jag blir väldigt rädd och nervös inför att bara sitta ner och skriva ett mail till kanske någon affär eller så.
Mitt CV som jag gjort består till mesta dels bara av kontaktuppgifter för några yrkeserfarenheter har jag inte, och vad jag har hört så är det arbetsgivarna går efter, hur mycket yrkeserfarenhet man har.
Men är det ingen som tänker på att för att få erfarenhet så måste man ju få prova jobba och om ingen anställer dig så kommer du aldrig få erfarenhet, man får inte ens chansen.
Så ja man kan väl minst sagt säga att det känns hopplöst att ens försöka söka jobb när man inte har några erfarenheter som helst, för då är man inte attraktiv på marknaden. Och sen att man inte har fullständig gymnasiekompetens gör nog inte saken bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar