söndag 1 april 2012

CV klar

Jag tror jag har lyckats att skriva ett CV nu.
Dock vet jag inte om det är så jätte bra men det ser iallafall ut som ett CV. Tog och kollade på min pojkväns Cv och härmade lite hur han hade byggt upp det och det blev väldigt lätt för mig att börja skriva något. Skrev inte så ingående på presentationsbiten, skrev lite smått om vad jag gillar, intressen och dylikt. Skrev inte om något negativt alls, som t.ex. att jag har en diagnos ^_^.
Tänkte att om man nu får svar från någon så får man se om det finns eller kommer finnas ett tillfälle och berätta lite om ens personliga problem. Och om det skulle visa sig att mina personliga problem skapar problem för mig inom jobbet måste jag ju säga något. Annars tycker jag att det finns ingen mening med att säga något om det, fick en känsla av att det kanske inte vore så bra och skriva om sina psykiska problem när man vill att de ska anställa en. (ironi)

Så har kollat igenom Nybros flesta affärer/företag och tänker inom snart skicka iväg ansökningar till dem som verkar något för mig. Som jag kan tänkas klara av att jobba på med andra ord. Tänker t.ex. ansöka till Ica, biblioteket, en trädgårdsaffär och även som reklamutdelare på SDR...
Men vågar inte riktigt göra det än. Det pirrar och är nervöst och det känns inte kul. Så väntar lite med att göra det, ska kolla med pojkvännen också så att mitt CV ser bra ut i hans ögon med och inte bara i mina...


Idag är det inbokat att vi ska åka och kolla på Hunger Games vid 18 i Kalmar. Ska bli roligt att se hur filmen är, såg även att den är hela 2h 22 min lång ^_^ Trodde det bara var 1h 50min film men jag hade fel. XD


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar