måndag 23 april 2012

Nationella :(

Det har för mig känts som en lång helg för jag får en känsla av att man har fått gjort något eller att mycket har hänt.
I fredags grillade vi och såg på det nyaste Game of Thrones avsnittet.
Vi grillade i garaget och trotsade återigen vädret. Under tiden pojkvännen o vännen som var hos oss spelade warhammer satt jag och spelade på skyrim.
På lördags morgonen klarade jag skyrim, dvs körde igenom main questen, senare på dagen kom två nya bekanta/ vänner på besök och vi såg på väldigt många trailers. Vi upptäckte att Alita, vår minsta katt, löpte och sprang ute med killarna och "lekte", så det tog ett bra tag innan vi fick in henne och jag gillar inte att det finns en risk att hon blivit gravid. Tycker hon är för ung för att få ungar, hon är ca 8 månader nu och för mig borde hon iallafall bli minst 1 år innan hon ska bli gravid. Vi fick tipset av våra nya vänner att kanske använda p-piller, för tydligen så finns det till katter med. Tror jag indirekt visste att det fanns men blev ändå chockad över det...
Ska kolla upp lite om det för vem vet det kanske kan hjälpa för Alita är en fruktansvärt störig katt när hon löper. Tycker synd om henne samtidigt som det är väldigt jobbigt att höra hennes skrik hela tiden, speciellt om man försöker kolla på film. Såg även filmen Underworld Awekening, den nyaste filmen. Var beredd på att den inte skulle hålla sig till storyn så mycket så blev inte så jätte besviken när jag såg på filmen, den var bra men inte lika bra som de andra tre filmerna i underworld serien. Den var lite små konstig och det var nog mest pga att den inte höll lika mycket till storyn som man ville kanske.
Igår, söndags, spelade jag mycket LOL, köpt en ny champion, Yorick som är kul att spela..

Idag är det tid för muntligt nationella i svenska och min mage har gjort ont sedan i fredags bara utav tanken på MUNTLIGA NP. Jag känner mig väldigt nervös, fast det är väl inte så konstigt, det tror jag de flesta kommer vara idag men det är inte en lugnande tanke. Jag hoppas bara på att jag inte gör för dåligt ifrån mig, att jag inte hamnar i det läget då jag hellre skiter i det än säger någonting för då är chanserna små att jag klarar det.
Och jag har dessutom fått reda på att läraren räknar in ens resultat från Nationella proven när betyg ska sättas vilket betyder att detta kan avgöra om jag får VG eller MVG i svenska B..
Jag hatar denna nervositet som är innan man väl ska göra det som orsakar nervositeten, det kryper i kroppen, man kan inte koncentrera sig eller göra något fullständigt utan att känna sig orolig och spänd, nästan tidspressad.
Man vill mest bara få det gjort så att man kan få slappna och slippa denna klumpen i magen men lektionen början inte förrän halv 3 så jag har många timmar på mig att göra mig själv väldigt nervös...
Det är bara början på veckan men jag längtar redan till nästa helg, denna veckan kommer inte bli rolig. Idag är det som sagt muntliga nationella prov i svenska B, imorgon ska en uppgift lämnas in-klar, på onsdag på morgonen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar