fredag 6 juli 2012

Idag är det sista dagen hemma innan vi åker iväg på ett litet äventyr i Stockholm.
Mina skuldkänslor inför att lämna vår katt Alita ensam har redan tagit fäste hos mig, känns så dumt att åka ifrån henne och jag är faktiskt lite smått orolig för henne och hennes ungar. Visserligen ska pojkvännens mamma ta hand om Alita men jag vet att Alita trivs bäst med oss och jag vet också att hon inte tycker om andra personer... Och dessutom så vill man ju inte missa de framsteg som kattungarna gör, igår märkte jag t.ex. att de kan spinna lite. ^^

Idag är planen att packa och göra sig färdig för morgondagen, bada, ordna med så att det är riktigt kattunge säkert, lägga ut filtar o handdukar för att skydda golvet t.ex. mm.
Ska bli kul att få åka iväg dock är jag inte så glad för att lämna Alita ensam :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar