fredag 27 juli 2012

Long time no see

Det var länge sedan jag skrev någonting här på bloggen, en av anledningarna har varit att jag haft annat för mig, inte orkat och dessutom inte känt för att blogga något...
Känner mig lite smått bitter på livet.
Saknar att vara i Stockholm ganska mycket, saknar alla man kunde umgås med, allt man kan sysselsätta sig med, här är det bara jag och min pojkvän i stort sett. Finns inte mycket att göra, finns inte många att umgås med heller för den delen.
Känslan av att man är isolerad går inte att ta miste på och ju mer jag tänker på hur mitt liv kommer se ut till hösten ju mer växer ångesten inombords.
Skolan börjar om mindre än två veckor om jag nu kommer in, har inte ens ansökt än så undrar om jag ens har en chans att komma in.
Men egentligen så vill jag inte komma in på skolan, jag vill verkligen inte plugga en termin till. Det finns ingen ork, ingen kraft eller lust till att plugga. Det tar emot och jag känner att just nu så kommer jag inte klara av skolan. Har dessutom bara kunnat välja kurser för 300 poäng, man behöver 400-450 för att få fult csn...Men där finns inga andra ämnen som jag ens intresserad av det minsta och dessutom så har jag inte råd med böckerna heller som man ska ha till denna terminen så det känns ganska meningslöst... :/


På tal om annat. Kattungarna är de som lyser upp tillvaron just nu. De livar upp stämningen med sina små rastlösa ben, deras små pip och deras jätte töta små ansikten. De har börjat bli väldigt aktiva nu, springer runt och är mer utanför boet än i det. Leker med varandra och är väldigt nyfikna på allt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar