fredag 13 juli 2012

Stockholm dag 3-4


Fredagen den 13 juli 2012
Det har varit ett par hektiska dagar, gjort mycket och träffat många vänner under kort tid. Efter att vi gav oss iväg från våra första vänner i Tyresö åkte vi vidare mot gamla hederliga Fisksätra där vi skulle sova hos två andra vänner en natt.
Det kändes som att komma hem igen när vi var i Fisksätra, innan vi var tvungna att flytta ner till Småland bodde vi i Fisksätra så det var skönt att få komma hem igen…
Vi gick en runda på ön, handlade på Ica, träffade min pojkväns gamla lärare…
Det var roligt att få komma tillbaka till Fisksätra, man har saknat att bo där.

Under onsdagen var vi i Täby och hälsade på mina gamla vänner, det var mer eller mindre exakt 1 år sedan jag träffade dem, så som det är med många andra vänner. Det var roligt att se dem, de fick mig att känna mig saknad med alla kramar och allt fint de hade att säga. Är glad för att de tog kontakten med mig denna gång för annars hade jag trott att de glömt bort mig och att det var ingen idé att ens försöka få kontakt med dem.
Igår var det torsdag och den spenderades i staden tillsammans med vänner. Vi åkte och parkerade på söder och åkte sedan tunnelbana till Hötorget, gick därifrån igenom hela staden i stort sett. Vi gick förbi C.u.m. där jag hittade en kjol som jag ville ha men som jag då inte vågade köpa. Vi gick in i Warhammer butiken som är min pojkväns bästa vän, handlade 3 böcker, den ena dyrare än den andra men alla tre behövs på olika plan så vad ska man göra. Vi gick även inom Sf- bokhandeln  där jag var nära på att köpa Maran men ångrade mig, köpte istället ett broderat tygmärke med Targaryens emblem från Game of Thrones serien.
Idag blir det en sista runda i stan för att inhandla det sista jag har råd till, har i stort sett inte köpt något under denna resa mer än mat. Idag ska man se hur mycket man kan handla, ska se om jag kan köpa den kjolen som jag hittade på c.u.m. affären…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar