torsdag 5 juli 2012

Veckan mot sitt slut

Snart är veckan av vardagar över och snart är det tid för oss, mig och pojkvännen att åka till Stockholm som vi gör varje år. Dock har jag delade känslor inför att åka till Stockholm.
Jag har nästan längtat efter det hela året eftersom jag älskar Stockholm som stad, vill själv kunna bo där och om jag hade haft möjligheten så hade jag bott där istället för här.
Men samtidigt som jag har längtat efter Stockholm så har jag oroat mig för egentligen så har jag inte råd att åka dit detta året, det är precis att jag har råd med bensinkostnaderna och matkostnaderna som det kommer att kosta mig att vara där i en vecka. Man får bara hoppas på att i slutet av veckan innan vi ska åka hem att man har lite pengar kvar så man kanske kan köpa sig något med, en bok skulle inte vara fel för har i princip inget att läsa.
I och för sig har min pojkvän böcker som jag kan läsa men den bok jag vill läsa är A game of thrones och det är ingen av oss som har den hemma, vill dessutom ha den inbunden och då är den såklart extra dyr...:(

Sedan har ju vår katt, Alita här hemma som nyss fått kattungar och man vill ju inte åka härifrån och lämna Alita ensam med dem. Det finns ju alltid en risk att något kan hända, Alita kanske blir less och undrar varför vi är borta- hon är väldigt fäst vid oss två eftersom ja det är en del av hennes personlighet så det känns tufft och jobbigt att åka iväg samtidigt som det ska bli kul att komma härifrån.

Har längtat väldigt mycket efter att kunna gå på Stallaholmsvikinga festival, som vi ska åka till nu på söndag innan vi ska vara i Stockholm, har saknat att gå i medeltidskläder, har saknat medeltidsmaten och dofterna. Kommer bli kul att komma till Stallholmsvikinga festival igen, 3 året i rad nu. Min pojkvän och jag var på vår första riktiga dejt där så vi firar samtidigt som vi är där vår 2 års dag. Vi har varit ihop nu i två år ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar