lördag 14 juli 2012

Stockholm shopping day more or less


Lördagen den 14 juli 2012
Igår var en rolig dag. Vi kom iväg tidigare än vad vi nästan räknat med eftersom både jag och pojkvännen vaknade relativt tidigt på morgonen, jag vid 7-8 tiden och han vid 8-9.
Vi åkte först till Nacka forum en sista gång, åt frukost/lunch, jag fick min Chai latte som jag längtat efter så mycket till frukost.
Jag provade två bh:ar på NewYork affären men de båda var hemskt obekväma, köpte dock ett par strumpor. Åkte vidare in mot staden, först åkte vi med tunnelbanan till Hötorget, gick till Shock affären och fann en lång kjol med snörning i midjan som både jag och pojkvännen tyckte om, dock kostade den en del, 200 kr mer än den kjolen som jag hade tänkt mig. Men min pojkvän är världens snällaste och hjälper mig med de sista 200 kr för att kunna köpa kjolen. Så jag fick trots allt köpt en kjol, vilket jag är glad över.
Vi gick ner en sista runda i Warhammer butiken som min pojkvän tycker om, där han hittade en miniatyr/figur/gubbe som han behövde till sin arme. Därefter åkte vi från centralen till gamla stan, gick in i Zapata, köpte en väska till mig, gick vidare mot Sf- bokhandeln, köpte boken Maran av Lina Neidestam, pojkvännen fick köpt en väska till sin Warhammer armé…
Åkte tillbaks till där vi hade parkerat bilen, körde till Dragonslayer, köpte en stor grön D20 tärning, fick två booster packs av pojkvännen från den nya utgåvan från Magic the gathering…
Åkte sedan till Fisksätra för att hämta upp ett par vänner, körde till Heron City, hämtade ut biljetter till The Amazing Spiderman, gick och åt på PizzaHut… Var jätte gott att få äta på PizzaHut igen, har saknat den smaken och lä. Pizzorna smakar inte som vanlig pizza, de smakar Pizzahut helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar