tisdag 27 september 2011

Hard knock life

Igår var en händelserik dag, en jobbig och ansträngande dag som slutade med en lyxshake från max hamburgare.

Morgonen började med ett möte med min kontakt på personligt ombud. Vi skrev klart omprövningen som jag hade påbörjat och sedan prata vi resten av tiden om alternativ om jag får avslag från FK, hon mena att det var inte världens ungergång om jag inte får godkänt min omprövning men det vore en lättare väg att gå. Annars måste jag blanda in andra myndigheter som arbetsförmedlingen och socialmyndigheten, jag måste gå till arbetspsykolog och en massa annat så om bara FK är snälla när de får in mina papper så slipper jag ta omvägen...
Mitt hopp ligger lågt, innerstinne så hoppas jag verkligen på att det ska gå igenom men jag vet att det är för mycket begärt så jag försöker hålla mig själv i skinnet. Jag vill våga hoppas men det är svårt att faktiskt våga hoppas ordentligt, jag gör det i smyg inför mig själv.
Under mötet fick jag ett sms från media market som talade om för mig att min dator som jag lämnat in hos dem på reparation var klar att avhämtas.
Så jag drog med mig pojkvännen till media market, 3 mil bort, vi gick några ärenden på olika affärer och jag köpte hårfärg.
I bilen på väg mot min dator, som jag saknar så mycket, var jag hög på känlsor, tänkte hur skönt det skulle bli att bara sitta vid sin egen dator, ha sina bilder, sin bakgrundsbild och kunna njuta av spelens vackra sida istället för att behöva köra allting på low settings...
När vi kom till i kassan på media market efter en liten väntetid så fick vi reda på att de bara hade stress-testat min dator och inte testat det vi sa att de skulle kolla och sagt dessutom att man ska använda en kylplatta, vilket vi redan själva hade prövat innan och det hade inte fungerat och detta hade vi även sagt till den expedit som tog in min dator. Men vårat meddelande hade tydligen inte kommit fram.
Så jag har med andra ord väntat på en dator i en månad och sedan under denna månaden har de alltså inte ens testat den eller kollat upp de vi sa och som vi trodde var fel på den. Det enda deras fina datatekniker hade kommit fram till på en månads tid var att den blev lite varm och att man då ska köpa en kylplatta...
Efter detta beskedet åkte jag och pojkvännen och köpte oss varsinn lyxshake på max, som är underbart god och som lindrade våra sinnen.

Är det bara jag eller känns det som om världen
håller på att gå utför?

Eller är det bara jag som fokuserar alltför mycket
på det som är dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar