torsdag 1 mars 2012

En ny dag nalkas, jag vakna inatt igen vid klockan tre men hade inga tankar på att ens gå upp så lyckades somna om och vakna sedan runt 5:30 och gick upp för att börja små pilla lite här och där.
Fick släppa ut en väldigt störig katt som gjorde mycket gnäll ljud för sig så att han inte skulle väcka alla andra i huset bara för att få komma ut!

Nu är klockan halv sju ungefär och jag känner mig faktiskt ganska vaken, känner mig lite smått orolig inför dagen men det ska nog gå bra. Har egentligen ingenting att oroa mig för men ändå så gör jag det?
Det blir först en tråkig lektion på morgonen där läraren antagligen kommer låta oss få gå en timme innan lektionen faktiskt slutar. Och sedan till nästa lektion är det då ca 5 timmar tills innan den börjar...
Så nu är frågan vad lilla jag ska syssla med under den tiden.


Jag har bestämt mig för att jag ska gå till ÖoB och handla nya nagelfilar och en facewashy- thingy*!
Efter det blir det till att traska tillbaka till skolan, kanske handla något snabbt och litet att äta på under tiden, någon dricka möjligtvis och sedan blir det nog att sitta och läsa på den bok som jag har i läxa i Svenskan.
Känner på mig att jag måste nog börja på den nu innan jag har fastnat allt för hårt för den tredje boken i
Women of the underworld serien som jag nyss börjat på. Är lite stolt över att jag läser så flytande nu på engelska, nästan bättre än svenska ^^
Det är för övrigt en väldigt bra serie, väldigt spännande och uppfriskande, handlar om människor som är vampyrer, vargar, trollkarlar, häxor, halv demoner och demoner, det är svårt att sluta läsa när man väl börjat och kommit in i hela storyn. Var lite orolig för att huvudpersons bytet nu i tredje boken skulle göra det dåligt men det var tvärtom, det är jätte bra och man känner igen författarens sätt att skriva.

Öppnade en frukost redbull i morse, eftersom jag då hade två timmar på mig att få dricka upp den och det verkar som om jag kommer kunna få en redbull i mig innan jag måste ge mig av. Det är bra iaf ^^

Nej nu är det en katt här som vill ha min uppmärksamhet, meow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar