tisdag 6 mars 2012

Jobbig dag

Ugh vilket jobbig dag det var igår.
I
går var det dags för min vän som besökt mig och pojkvännen i 2 och 1/2 vecka att åka hem igen, för verkligheten kom ikapp mer eller mindre. Det finns alltid saker som man måste ordna med och nu när min vän ska snart flytta med har hon mängder av saker som måste ordnas med och ja, verkligheten kom ikapp oss båda.Det har varit jätte skönt att ha en vän här hemma hos mig, var jätte skönt att ha någon att prata med och kolla på saker med. Att ständigt ha sällskap var skönt.
Men visst har jag alltid ständigt sällskap av min pojkvän men det är skönt att få en omväxling ibland.
Vänner är kul.

Gårdagen började helt okej, vakna tidigt och hade sovmorgon så hann med ganska mycket innan det var dags för oss att åka iväg till skolan och till tågstationen med min vän. Efter att jag och min vän sagt hejdå till varandra och jag började vandra in mot skolbyggnaden började en hemsk ångest komma över mig. Det var som om någon slängde på mig må dåligt filten, för jag kunde inte sluta må skit.
Pissigt verkligen. 
Jag mådde verkligen riktigt dåligt och det bara kom över mig på någon millisekund.
Jag visste inte varför jag mådde så dåligt, den enda anledningen jag kunde komma på var för att jag visste att när jag kom hem skulle där inte sitta en vän där och vänta på mig utan när jag kom hem skulle det bara vara jag och pojkvännen där och katterna och ett tomt håll efter vännen som nu inte längre är där..
En bedrövlig ångest förföljde mig hela dagen.
Mådde inte bra alls under dagen, under den första lektionen började jag känna hur tårar började rinna ner för kinderna, under andra lektionen och under min väntan tills lektionen skulle börja rann tårarna fortfarande.
När jag gick runt i staden för att få tiden att gå tills min buss skulle komma föll fortfarande mina tårar, till slut orkade jag inte bry mig om någon såg att jag grät.
När väl bussen kom grät jag där också och sen när jag kom hem grät jag lite till och sedan slutade det tvärt när jag började sysselsätta mig med hushållssysslor. Alltid bra att hålla sig sysselsatt och hade jag inte sysselsatt mig själv skulle jag nog fortsätta må dåligt.
Jag började tvätta, jag tvätta allt nästan, alla filtar som vi har på soffan, sängkläder tvättades och lite av min smutstvätt blev också tvättad. Tror jag tvättade hela 5 maskiner igår, tvättade från de att jag kom hem till att jag somna ifrån det till och med…
Jag dammsuga rent under soffan, på soffan och i alla andra rum tills dammsugaren slutade fungera.
Fick byta påse och sedan var elen här nere så påfrestad p.g.a. tvättmaskinerna att dammsugaren inte gick så då upphörde jag med dammsugningen.
Somnade sedan någon gång tidigt av ren utmattning i soffan.

I
dag vakna jag tidigt och började vika tvätten och lägga allting på sin plats, ställa ordning i soffan som nu är halvt klar, har en vana att ha filtar över hela soffan för att skydda den mot eventuella fläckar, för ja alla spiller, speciellt jag och det är inte så kul och få fläckar på själva soffan så nu blir det fläckar på filtarna istället som man sedan som igår tvättar och gör rena så att de kan användas igen XD Dessutom så är det skönare att ligga på filtar.
Älskar filtar
Idag åker jag inte till skolan utan väljer att stanna hemma för idag kl 11 ska vi, jag och pojkvännen, köra till Växjö. Anledning, en av de som bor här behöver åka dit och min pojkvän ska köra honom så då tänkte jag och pojkvännen att vi gör en dag av det hela för det är inte så ofta man får tillfälle till att åka till Växjö. Så det är vad vi ska göra idag, gå runt i Växjö och ta det lugnt. Ska bli skönt att komma ut lite. Ska bli kul att få gå runt lite och kolla på en massa saker, gå i affärer som inte finns överallt och förhoppningsvis hitta något kul som man vill ha o kan tänka sig köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar