måndag 19 mars 2012

The future?

Det är en ny vecka och jag önskar bara att den går fort för jag orkar helt enkelt inte vara i skolan i en hel vecka. Har som tur är bara tre skoldagar denna veckan, fram till onsdag, sedan är det studiedagar. Är glad för att jag gjort de flesta arbeten som ska lämnas in efter den helgen så jag slipper jobba arslet av mig när jag är ledig, måste bara skriva klart en essä, uppgiften kommer vi få idag, och sedan måste jag skriva klart bokrecensionen på Min drömstad. Sen är det bara att plugga till filosofi provet som är nästa vecka på tisdag
Bortsett från det så är det lugnt.
Längtar ordentligt till när det är påsklov, inte för att jag bryr mig ett endaste om påsken, allt jag vill är att få ha lov. Funderar kring hur jag ska göra sedan på hösten, om jag ska fortsätta plugga eller hur jag ska göra.
Jag ska kanske försöka skriva ihop ett cv och springa runt nu på sommaren och leta jobb och ha studierna som en B plan om jag inget jobb kan få till hösten. Känns inte som om jag har stora chanser att få jobb så jag antar att jag får studera men man kan ju alltid försöka.
Sen hur jag ska klara ta mig till ett eventuellt jobb är en helt annan sak, det är inte säkert arbetstiderna passar så bra ihop med dessa usla busstider som finns här ute...
Men har även funderat på om jag ska börja cykla nu på de sista månaderna innan sommarlovet så jag kan spara in pengar på det, busskortet kostar ändå 420 kr, men det jobbiga är att om jag ska cykla var dag så kommer jag få cykla 2,5 mil/ dag och det finns inte direkt några cykelvägar heller, får cykla på den gamla vägen som finns här och som inte är lika trafikerad som den andra större och nyare vägen.
Vilket kan vara ganska tufft nu när jag inte är van vid att cykla men man borde klara det.
 Får tänka att man får mycket motion och mina benmuskler kommer att få jobba på ordentligt, kanske lyckas gå ner i vikt med, vilket alltid är en lockande tanke.

Har även tänkt på om jag ska börja studera på distans mer till nästa termin så jag slipper vara i skolan lika mycket men jag vet inte om det kommer sänka mitt csn eller om det kommer vara på samma låga summa som det är nu?
Vem vet

Känns bra om jag försöker sätta upp planer inför sommaren, blir lättare att överleva vardagen då. Dock är jag väldigt orolig och kritisk till hur jag ska kunna klara mig under sommaren, ska sälja mina smycken på tradera och lite annat, kläder som jag aldrig använder kan man säkert få någon slant för. Kommer behöva varenda krona till sommaren om jag ska kunna klara mig. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar