söndag 4 mars 2012

Stop it

Jag får en känsla av att det var länge sedan jag skrev någonting om något här. Även om det inte har hänt mycket i dagarna så känns det ändå underligt att jag inte hunnit skriva en gång på länge.
Jag har tappat lite lusten, har ingen större ork, orkar inte och vill inte.
Är glad för att vi inte hade några direkta läxor över helgen. Fick reda på onsdagen förra veckan att jag ska ha prov nu på onsdag i programhantering. Blev lite sur för att man fick så lite förvarning, inte lång tid på sig att förbereda sig med andra ord.4

Jag har äntligen lyckats måla om mina naglar, dock blev det inte så bra, måste måla om nytt men det orkar jag inte, så det får se illa ut helt enkelt. Orkar inte direkt bry mig.

Är lite smått trött på mycket, är lite smått orolig hela tiden, denna ständiga oro börjar komma tillbaks och jag känner mig skamlig, jag skäms nästan men jag kan inte säga varför jag skäms för det vet jag inte själv ens.
Bortsett från det att jag skäms över min kropp.
Har börjat skämmas för min kropp och för hur jag ser ut, mitt självförtroende har åkt långt ner och jag känner mig ensam. Men hur kan jag känna mig ensam när jag har varit i sällskap med två personer dagligen, från den stund man vaknat till den stund man somnar i soffan. Trots det så finns det en inre känsla av ensamhet.

Jag är lite smått orolig inför morgondagen. Kommer kännas konstigt att min vän som varit här på besök nu i snart 3 veckor ska åka hem imorgon. Har vant mig vid att ha en vän här, en vän att ständigt ha sällskap med. Någon att prata med, någon att kolla på saker med, någon att spela med osv. Det kommer kännas väldigt konstigt nu när hon ska åka hem, det kommer bli tomt...
Vill mest bara att det ska vara måndag kväll nu så jag slipper vara med om så många jobbiga timmar innan det som är jobbigt är avklarat.

Imorgon är det som tur är en ganska lugn dag, har två lektioner, i samma sal dessutom och med samma lärare och sedan har jag för mig att det inte är så lång väntetid på bussen sen ^_^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar