torsdag 29 mars 2012

Nu behöver jag en paus

Jag har inte hunnit skriva här sedan i tisdags p.g.a. det stora historia arbetet som jag har jobbat på verkligen dag ut och dag in med undantag när jag jobbat i trädgården, varit i skolan och ätit. Känner mig väldigt sliten och trött just nu, inte bara för allt skrivande som jag gjort på arbetet men även efter allt jobb man gjort i trädgården för att förbereda så vi kan plantera nu snart. Dock har vi inte hunnit plantera än eftersom ryktet går att det ska komma frost och snö till helgen och då känns det dumt att sätta i jorden om det nu stämmer.

Jag har skrivit hela 13 sidor på mitt historia arbete och ändå så är jag inte riktigt klar än, har kvar att skriva om Sveriges stormaktstid och dylikt men sen är jag klar men jag känner att jag fått nog för idag. Huvudvärken börjar komma krypandes nu och jag orkar bara inte jobba mer. Det snurrar i huvudet, mina tankar är som besatta av historia just nu.
Dock känns det i iallafall skönt att veta att jag förmodligen kommer hinna klart imorgon innan helgen börjar på riktigt, så att man kan få en riktig helg och sen efter helgen är det bara till att börja jobba på det andra arbetet som vi har i samhällskunskapen...

Längtar tills det är helg då man kan få göra det man vill göra, såsom spela på sin character i SWOTR och eventuellt gå på bio och se Hunger Games tillsammans med pojkvännen.


Såg filmen The Divide igår kväll tillsammans med pojkvännen, en bra film som man kanske inte förväntade sig så mycket ifrån och framför allt inte att den skulle vara så psykiskt påfrestande som den var. Det var väldigt grova scener i filmen och efteråt mådde jag riktigt dåligt, har inte mått så dåligt av en film sedan jag såg Requiem for a dream...
Men den var väldigt bra trots att den var väldigt påfrestande, dock kommer jag nog inte vilja se den igen på ett bra tag eftersom ja, den var så krävande att se på. Kunde inte sova tack vare den igår kväll, vissa starka scener som man fick se i filmen fastnade i näthinnan och gick inte att tränga bort och det var helt enkelt omöjligt att somna...
Så om någon annan ska se den skulle jag rekommendera att man kanske inte ser den ensam?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar