torsdag 8 mars 2012

Lång dag

Det är nu fredag och jag har en väldigt lång skoldag framför mig.
(Börjar kl 08.30, har en svensk lektion som vi alltid får sluta ca 1 timme för tidigt på.
Sen är det en håltimme på ca 4 h innan nästa lektion börjar kl 14.00. Slutar 15.25 och sedan går bussen 16.13 och är hemma ungefär 16.40.)
Det känns inte lockande att åka iväg idag men jag har inte så mycket till val, jag måste dit kan inte skippa en dag till just nu.  Skippade i tisdags och det räcker.
Det kan bli en bra dag av det hela om jag nu jobbar på ordentligt under min 4 timmars håltimme, kanske hinner klart med mer än ett arbete. ^^ Det borde jag göra.

Ska ha med mig jätte mycket idag, har till och med packat ner dricka och mat så jag inte behöver gå iväg någonstans med all min packning som jag ska ha med idag. Tror min väska väger alldeles för mycket, det får i stort sett inte plats fler böcker i den nu, det är precis att en burk coca cola och några mackor får plats i den som det ser ut just nu och sedan plus det ska jag ha laptopen i sin väska. ^_^
Det kommer vara jätte tungt men det får gå, överlever gör man...

Man borde tycka att skolan skulle ha datorer, vilket de har men de är verkligen inte fullt fungerande, till och med den äldsta datorn vi har här hemma fungerar bättre än dem på skolan O_O. (den är ca 10 år)
Deras datorer hackar sig hela tiden och det är inte kul när man sitter och skriver på arbeten och texter försvinner och man måste skriva om och om igen, det har hänt mig två gånger på skolans datorer så inte tar jag den chansen igen. Dessutom är deras datorer fruktansvärt sega också, de mår med andra ord inte bra alls. (Så får bära på min laptop idag så jag kan arbeta under 4h rasten.)

Har annars inga direkt planer för idag, ska färga mitt hår när jag kommer hem och sedan är det till att ta sitt fredagsbad och sen blir det väl att kolla på något och fortsätta läsa på boken som vi har i läxa...
Kommer om jag kan gissa rätt vara sjukt trött när jag kommer hem skulle vara ett under om jag inte somnar före 23 ikväll sen.

Hoppas verkligen på att jag hinner klart något arbete idag för då slipper jag jobba i helgen med så mycket, men skulle tvivla på att jag hinner klart. Men det vore bra om jag hann läsa klart svenska boken som man ska skriva en recension på så jag kan lägga det åt sidan och fokusera på det som är viktigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar