lördag 3 december 2011

Disgust

Det var länge sedan jag satt i cam och nu har jag suttit aktiv i cam i säkert 4 timmar totalt och jag kan inte bli bekväm med hur jag ser ut. Min pojkvän talar om för mig att jag är vacker och att jag är hur smal som helst men jag ser bara raka motsatsen, jag är ful, har ful frisyr om man nu ens kan kalla det för det och jag är inte smal, känner mig nästan gravid tjock :(
Jag känner mig inte ett dugg vacker eller underbar, jag känner mig bara ful och som ett freak i en dålig freakshow som håller på att läggas ner för gott.
Känner ett äckel inom mig som växer större och jag vill fan inte se ut såhär och känna såhär, vissa dagar känner jag mig inte alls tjock, känner mig ganska smal men vissa dagar, dagar som denna, så känns det bara som om jag ser tjock ut och som om jag är världens fulaste. Jag kan inte få mig själv att tro på lögnerna som jag vet man kan ta till hands, säga till sig själv att man duger för den man är och att man är fin som man är, men jag kan inte tro på dessa lögner för i min värld så är de inte sant. I min värld är jag oftast värdelös, deppig, negativ realist, tjock som en gris och lika ful som en gris med skinnet ut och in. Jag har aldrig varit nöjd med mig själv, inte känt något behag i hur jag ser ut och hur jag rör mig.
Det är väl ganska vanligt att man inte är nöjd med vissa kroppsdelar, att man vill ha större bröst eller mindre bröst, att man vill ha en större rumpa eller en mindre rumpa, att man vill ha blåa ögon istället för bruna, att man vill ha rakt hår istället för lockigt, att man vill vara kort istället för lång osv.
Men för mig känns det helt som om jag har hamnat i fel kropp, nästan i fel tidsepok, det finns inget jag är nöjd med, min kropp såg bra ut kanske innan jag blev gravid och nu i efterhand ser den hemsk ut, det finns inte en kroppsdel som inte har blivit påverkad under den tiden som jag var gravid, bortsett från ryggen även om den fick ta lite stryk den med...
Allting är ändrat, inte en enda sak känns som den gjorde innan...

Ibland slåss jag verkligen av dessa äckelkänslor, att jag inte duger till och att jag är hemskt ful och att det är inte möjligt att någon kan vilja ha med mig att göra för jag är så ful...
Och ibland tar det lång tid innan jag kan släppa taget och andas ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar