tisdag 13 december 2011

Tired


Är glad för att vi inte har så mycket planerat idag så som vi hade igår, hade inte orkat ge mig ut i världen igen.

Igår fick jag ett sms från media market som talade om för mig att min dator var redo för att avhämtas undertiden jag hämtade in ved för dagen. Så våran dag var som gjord, vi behövde åka in till Kalmar för att hämta den och se om laptopen ens var lagad.
Efter att ha hämtat in all veden och klätt på mig ordentligt så gav vi oss iväg. Vi hade mycket som skulle göras, vi skulle hämta min laptop, vi skulle in på Ikea för att köpa billiga hyllor åt oss och åt min pojkväns mamma, vi skulle in på gamestop för att köpa SKYRIM, collectors edition ^^, vi skulle in på ica hemma i Nybro för att panta men också för att handla mat...
Ganska mycket med andra ord.


Det första vi gjorde när vi nådde Kalmar var att åka och äta frukost och middag, klockan var 3 och för mig var det både frukost och middag samtidigt. Åt upp och åkte sedan vidare mot Media Market, där vi hämtade laptopen och stod i en halvtimme och väntade på att den skulle installera sig själv innan vi insåg att den för stunden fungerade. Så jag skrev på avhämtningspapper, tog med oss laptopen och sedan drog vi vidare till Ikea.
Inne på Ikea gick det fort, mindre än 20 min, vi genade till Ta Själv Lagret, hämtade hyllornas alla delar och sedan gick vi mot kassorna. I kassorna kom vi på att vi tagit en sak fel så jag fick springa tillbaks och byta, sprang så fort i början att jag glömde bort att andas och märkte på vägen tillbaks mot kassorna att jag var så varm och andfådd XO
Det som var roligast av allt var hur vi skulle få in allt i bilen, bilen var redan packad med 3,5 soppsäckar med pant i sig, så de fick åka ut på gatan undertiden vi packade bilen med trähyllorna som vi köpt, som tur kommer de i delar så det är inte så farligt det enda som är jobbigt att få in i bilen är stammarna hyllorna, för de är ca 179cm långa. Men det gick bra efter några försök och pantburkarna åkte in i bilen igen, ovanpå allt.


Efter Ikea åkte vi till Gamestop och köpte SKYRIM, en stor box minst 30x30, draken som man får med är mycket snygg och läcker, större än man tror att den ska vara. Ska lägga upp bilder på den sen när jag får ork och tid. Men kan fixa en google bild så man får en uppfattning...

Efter vi varit inne på Gamestop började man känna av att man började bli trött av att springa runt, men vi var snart påväg hem så överleva skulle vi.
Vi nådde Nybro, åkte in på Willys en runda först, köpte billig pepsi och cafe latte till mig. Drog efter det till ica, tog säckarna med pant ur bilen och tömde dem i pantmaskinerna, fick ihop nästan 300, så fick ca 150kr var, vilket var uppskattat. Vi handla snabbt och stod sedan i kö, åkte sedan hem och njöt av nya Family Guy och American Dad avsnitt som kommit ut, satte igång laptopen och lät den installera allt som behövdes, alla program och spel som man använder osv.
Nu sitter jag här på laptopen igen, laptopen som jag hatar men som ändå trots allt är bra att ha. Får väl se hur länge den pallar med nu innan den börjar överhettas igen. Har provat att spela ett inte så krävande spel, TERRARIA, och det verkar iaf inte vara några problem än så länge.
Installerade Old Republic under natten så nu är det också klart, nu sitter man bara indirekt och väntar på att spelet ska releasas. Vilket är om bara några dagar ^_^

Idag ska vi bära in hyllorna som ligger kvar i bilen och montera dem, bära in ved och elda, sen finns det inte mer på schemat. Skönt att inte ha mycket att göra ^^
Ska se om jag kan vara lite duktig och bära in veden själv undertiden pojkvännen sover XD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar