fredag 2 december 2011

Puff and it´s a new day

Ny dag igen, fredag, planerat in att vi ska åka och handla och posta brev idag annars finns det i stort sett inget på schemat, förutom att vi ska äta kyckling och goda sourcream kryddade potatis med café la paris sås ikväll, något vi pratat om ett tag nu.

Igår när vi var ute på utflykt till Kalmar hände en del fast ändå inte. Inne på media market stod det stilla som vanligt, hon som vi har pratat med mest angående min laptop och som någon sa förra gången när vi var där skulle vara där denna gången var inte där, hon kommer inte tillbaks förrän om 3 veckor eller något i den stilen.
Så de ljög för mig helt enkelt, vad förvånad jag inte blir...
Han vi denna gången fick prata med kunde jag knappt urskilja vad han sa, han sa någonting om att deras senaste status från verkstaden är att den är skickad men det har det stått i 3 veckor nu och jag har än inte fått den tillbaks, men det konstiga i det hela är att man kan inte ens spåra min laptop inom det företag som skickar den, så det är egentligen och förmodligen är inte ens det sant att den är skickad, ser inget bevis på det.
Närsta vecka kommer jag förmodligen bli väldigt arg och börja skrika på dem, var väldigt nära på att göra det denna gången men insåg att det är inte någon mening att skrika och skälla ut någon som man inte pratat med tidigare och som inte vet vilket jävla helvete detta har varit. nä jag ska vänta tills man ser någon som man träffat de första gångerna och sedan skälla ut dem för att de gör så dåligt jobb.
Det är aldrig någon som vill ta ansvar för något utan bara går bakom disken och gömmer sig och sedan kommer fram och mumlar något otydligt och sedan hejdå... De två senaste gångerna har jag blivit behandlad så, stått och väntat på att få prata med en vid serviceintagningen medan han han gömt sig i deras kontor*.
Trött och frustrerad är jag på detta :(

Det enda som var bra med våran Kalmar resa igår var att vi fick handlat Magic the gathering kort, jag fick dock bara bra kort i fel färg, och att Utopi tidningen var ute äntligen men inte fan var där någon serie i den från Lina Neidestam :/
Hela anledningen till att jag köper den tidningen mer eller mindre, dock fanns där en lång intervju med henne  Alltid något...


Nej nu ska jag sluta skriva och spela lite Witcher XD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar