torsdag 8 december 2011

Hit them with a rock

Nyss vaknat, sitter och funderar på hur man på snabbast sätt dödar de tre knä hundar, utan att väcka någon annan, som står maniskt och skäller och har gjort det nu i en kvart eller mer. Nej men jag funderar väl inte på det direkt, funderar på vad man ska göra idag snarare. Det jag vet redan nu är att vi ska åka iväg till Nybro för att hämta ett paket till pojkvännen som innehåller:
Star Wars: The old republic collectors edition!
Kommer tycka att det är minst lika spännande och kul som det är för pojkvännen när han öppnar paketet så man kan pilla och vända och vrida på allt man får med i den stora boxen.
Vi båda kommer tack o lov få spela den 13:e eftersom vi pre-orded, eller ja, min pojkvän har gett mig spelet i födelsedagspresent så jag också kan få spela när han börjar. Vilket är jätte snällt och jag kommer som det ser ut nu få låna min pojkväns laptop när jag ska spela för min laptop har inte kommit ännu och jag har inte råd att köpa en ny dator och den gamla datorn som jag annars brukar spela på klarar inte av spelet, för lite ram-minne...

Jag satt och tänkte igår på om jag bara kunde köpa en halv billig dator och köpa ett större ram-minne till den så skulle det funka att spela på men inte ens det har jag råd med. De pengar som man har undanstoppade hitintills är till för framtiden när det krisar sig och till sommarens äventyr och kan inte användas till annat. Är rädd för att jag inte kommer kunna åka någonstans denna sommaren men får se vad som händer, det lär bli svårt att spara in pengar när man redan lever på så lite.
Tur man inte har en hyra som måste betalas för då hade jag inte klarat det. Hade jag inte bott hemma hos pojkvännen så hade jag varit hemlös vid detta laget.... :(

Har funderat på om jag ska sälja lite saker, har två jackor som inte är använda och som jag aldrig kommer använda och har smycken som jag inte tycker om och som jag heller ej kommer någonsin använda. Men frågan är hur mycket man kan få för sådana saker idag... Jag önskar på många vis att jag hade något av värde som jag kan sälja och få pengar för, jag önskar med andra ord att jag hade pengar...

Kommer på något sätt alltid in på önsketänkande och man blir ständigt påmind om hur orättvist livet är och hur hemskt hårt det kan vara ibland. Varför måste det vara så orättvist, varför måste pengar betyda allt?
Ibland känns det som om människan i sig inte har något värde längre, allt som betyder något är pengar, dra vinst, mer pengar och ännu lite till... Människans rättigheter hamnar nästan i glömska...
Varför måste det bli så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar