söndag 16 oktober 2011

Ännu en dag har gått och jag har i stora drag inte gjort något eller fått kontakt med någon.

Idag har jag funderat på om jag ska skära mig, lätta på trycket, lätta på känslorna som jag bär inom mig och som jag inte får ut för det finns ingen där som lyssnar. Känns faktiskt lite dumt och sitta och prata med katterna för de förstår mig inte...
Det "tragiska" är att jag har inte rakblad, de jag har är slöa och rostiga, så det finns inte så mycket att skära sig på bortsett från kökskniven men den är nog fan också för slö. Måste ha något vasst för att kunna "skära" igenom den gamla ärrvävnaden, som faktiskt är ganska "hård" eller vad man ska beskriva det som. Äsch jag vet inte, jag får bara en stor lust till att skära mig i vissa stunder att det känns som om jag har gjort det, fattas bara papper med blod, en droppe eller flera på golvet, intorkat blod på armen, intorkat blod på handduken och blod på det vassa som bevisar att det hänt. men något sådant finns inte än

Jag känner mig okapabel till att göra något åt min ekonomi just nu och jag känner mig nästan förlamad, min summa pengar blir bara mindre och mindre och jag känner bara mindre och mindre.

Jag kämpar ständigt med känslan av att ingen tycker om mig, att alla bara ljuger för mig, att allt detta är bara ett dåligt skämt som har gått för långt och som ingen vågar avsluta. Jag borde kanske ha insett det för länge sedan och avslutat allting...
Jag borde ha hoppat en gång för länge sedan då jag hade vågat... Nu är jag nog för feg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar