lördag 1 oktober 2011

Nevermind

Jag började skriva någonting här men det kändes bara fel...
Jag tänkte berätta om gårdagen men det går tydligen inte för sig för jag kan aldrig bli nöjd med det jag skriver och jag kan inte fomulera mig rätt idag tror jag. Så fort jag skriver fel, t.ex. en bokstav fel så vill jag slå mig själv för jag retar mig något fruktansvärt på det.

Jag vet inte riktigt hur jag känner mig annars, mer än att jag känner mig väldigt obehaglig till mods.
Mina planer för dagen är i stort sett att bada, förmodligen färga håret och sedan göra pizzor med pojkvännen min på kvällen innan alkoholisten är tillbaks igen. ( han har varit borta i 3 dagar nu och det har varit extremt jävla skönt, för jag tycker verkligen inte om den människan)..



Ibland känner jag mig bara väldigt trött på livet, på att vara kvinna, på att vara psykiskt sjuk, på att vara fattig, på att ha ätstörningar, på att vara arbetslös samt utbildningslös och på att behöva ha mens. Ugh
Även om samhället håller på att jämnas ut, skillanderna i olika saker mellan kvinna och man så känns det som om det är en bra bit kvar. Det gamla tänket om att kvinnan ska stanna hemma, städa och ta hand om barnen medans mannen är ute och arbetar är något som jag verkligen föraktar.
Men det är skönt att vi i stort sett är förbi det stadget i Sverige iaf, tror jag och hoppas jag...

Det känns inte som om det var meningen att jag skulle bli kvinna, jag har aldrig varit någon som tänkt på giftemål, på att skaffa barn osv. Jag mer eller mindre tar avstånd från sådana saker, för jag har aldrig tyckt om barn och jag har aldrig förstått mig på bröllop, jag passar inte in i steriotypen av en kvinna. Jag borde kanske egentligen vara ingenting alls, eller en man.
Jag känner mig lite barnslig när jag skriver detta men fan jag önskar att kvinnan slapp vara den som behövde bli gravid, som behövde blöda ur underlivet varje jävla månad, som behöver stå ut men könsdiskriminering. Det är fan inte kul, det vore väl okej om man bara blöde ur underlivet två gången per år eller att det i alla fall inte gjorde ont och att man mår dåligt av det...

En sak som jag verkligen hatar med att vara kvinna är att man blir kallad för slampa om någon *lyckas* att ha sex med en, att det är tjejen som är slampan och inte killen. Det är väl snarare tvärtom i många av fallen att det är mannen som är en slampa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar