fredag 7 oktober 2011

I want to make a difference..

Igår blev min urfunktions* laptop snällt omhändertagen av en expedit på media market, han sa redan från början att han visste att det handlade om överhettningsproblem, för det är jätte många laptopar som denna som har detta problemet, så besöket på media merket gick ganska smärtfritt. Fick dock tvinga mig själv ifrån Ipad:arna, för de är så himla roliga, hade annars kunnat stått där väldigt länge... ^_^

Under tiden min pojkvän sedan på kvällen var i spelhallen gick jag runt i Kalmar stad i en timme, var hemskt trött efter allt promenerande och när jag gick runt i affären, maxi ica, hade jag hemskt ont, både i benen och i magen..
Under min promenad kom jag och tänka på hur mycket jag gick när jag bodde i Malmö, jag kunde gå igenom hela Malmö stad  på ca 3 timmar, från där jag bodde till mitt punkten av Malmö och sedan tillbaka igen en annan väg. Jag kände igen mig överallt, vart jag än var så kunde jag om jag kände mig vilse gå till en annan gata och veta precis vart jag befann mig men när jag går i Kalmar är jag vilse efter redan första svängen... Jag tror kanske att om jag ska bo här i detta området att det kan vara bra och börja känna igen sig och gå på gatorna i staden. Det samm gäller i Nybro, det är fortfarande en främmande stad för mig eftersom jag har inte upptäckt så mycket av den än...


Jag har nyss vaknat, jag har svarat i min telefon när det ringde och fick pratat med mitt personliga ombud, vi bestämde att hon skulle ringa till FK igen och nu sitter jag i min morgonrock och väntar på hennes samtal till mig, med förhoppningsvis något bättre än ingenting*....
-Igår fick jag nämligen brevet från FK som jag väntat på, men tyvärr så gav de mig absolut ingenting.


Din begärna om omprövning av beslut

FK har tagit emot din begäran om omprövning av beslutet om aktivitetsersättning.

FK kan tyvärr inte säga när omprövningen är klar och du får ett beslut.

Det tidigare beslutet gäller tills dess att det eventuellt ändras av FK.

Ring till vårat kundcenter på 0771-524 524 om du har några frågor.

Mvh
FK

Detta är ordagrant vad som stod i mitt brev som jag fick igår, bortsett från förkortningarna av FK. Väldigt innehållsrikt brev måste jag ju nästan säga med ironi.
Det var meningen att jag skulle ha fått en cirkus tid på hur lång tid det tar för dem att överväga och fatta nytt beslut angående min aktivitetsersättning, eftersom jag måste leva så länge utan någon inkomst mer eller mindre så det ganska viktigt att få reda på hur lång tid deras övervägning till beslut tar...Men i detta brevet kan nog vem som helst konstantera att det inte fanns någon större information om någonting...
Ibland kan jag bara inte förstå hur andra myndigheter tänker eller om de ens en gång tänker överhuvudtaget. Jag förstår mig inte på deras policy..
Saknar de personerna som jobbar inom myndigheter moral? empati? saknar de humanska känslor överhuvudtaget? varför blir man en myndighetsperson om man inte bryr sig om andra människor och är en kall hjärtad robot...
Nej det finns saker här i världen som man kan sitta och fundera över utan att riktigt förstå hur vissa saker/personer/ myndigheter tänker/fungerar/ resonerar och försäkringskassan är en av dem.

En sak som jag ofta tänker på är hur jag blev behandlad av min gamla socialhandläggare i Täby, hur ignorerad jag blev, hur osynlig jag var, hur han placera mig på fel behandlingshem, han gjorde mer än ett tjänstefel men det är något som man aldrig kan komma till rätta med, för mina ord, en vanlig persons ord hörs inte inne i de salarna.

Jag känner mig väldigt liten, osynlig och jag vet att jag vill göra någon skillnad men hur kan en liten person som jag göra skillnad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar